090823

Har precis avslutat min dagliga tur med snabeldraken. Lägenheten är ren och jag kan äntligen slappna av. Ibland känns det som att jag inte gör något annat än städar.

Idag var jag en sväng på Ikea tillsammans med mamma, lillasyster och två av mina barn. Köpte lite smått och gott.

Kiara och Bianca har varit förkylda sen i fredags. Dagisbaciller gissar jag och idag har även Olivia varit ordentligt förkyld. Tycker det är jobbigt när hon blir det för hon får så svårt att andas eftersom hon inte förstår att hon ska andas genom munnen istället. Kiara och Bianca är iallafall på bättringsvägen så imorgon är det dagis för dom. Biancas andra och sista inskolningsvecka. Än så länge har allt gått kanon och hon verkar stortrivas :)

Igår bytte vi säng till Kiara. Hon fick en vanlig 90 säng på ben. Hon tycker den är så skön att hon lägger sig självmant. Bianca ska få en likadan också vartefter men igår insåg vi att hon nog inte är riktigt mogen ännu. Vi prova att ställa in Kiaras gamla säng för att se om hon ville sova i den. Hon blev precis skokgstokig och peka på sin älskade spjälsäng. Så den får hon ha kvar ett tag till. Tur att hennes snälla inskolningsfröken Lena fixa så att det blev en spjälsäng ledig på dagis att sova i hehe. Så Kiaras gamla säng ska vi sälja. Någon som är intresserad av att köpa den för en billig peng? Den är vitmålad, hel och ren.

Har rensat i Kiaras garderob och hon behöver nya jeans märkte jag. Dom urväxta åkte rakt in i Biancas garderob så hon har massor nu. Fast alla är i 98 och det är alldeles för långt för henne, men man kan ju alltid vika upp :)
Köpte ett par jättefina baggyjeans åt Kiara idag. Men det är så svårt med storlekar ju. Köpte 104 och dom sitter perfekt men snart har hon väl vuxit ur dom. Funderar på att byta till 110 men då ramlar dom väl av henne hehe.

Nu gnäller Olivia så jag ska ta henne. Hon blev förresten 3 månader igår :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0