24 timmar

I 24 timmar har vi varit utan el här hemma. Sammanlagt tio lägenheter i tre hus blev utan el pga något fel och naturligtvis blev vi en av dom. Jag har  varit så förbannad. Massa mat har blivit förstörd även om vi rädda en del genom att låna mammas kyl och frys. Jag har inte kunnat laga eller värma mat åt mina barn så till frukost blev det frukt och chips. Igår kväll fick vi äta ute. Som tur är har dom lovat ersättning för allt. Att datorn och teven inte fungera gör väl inget, men när man inte kan tända eller fixa mat åt sina barn blir det svårt.

Måste bara skriva om vad som hände i söndags. Jag och min kära vän Annika var på väg hem från Ikea. Ett par killar, några år yngre än oss låter oss inte köra om på motorvägen. Varje gång jag gasar så gasar dom. Till slut kom vi om dom och Annika ger dom fingret. Dom är inte sena att ge tillbaka utan drar om oss. Den ena kille trycker ut sitt vita arsle genom rutan och jag och Annika håller på att dö av skratt. Vi svarar genom att åka om dom och Annika drar av sig tröja och bh och trycker upp sina tuttar mot rutan. Trodde inte det kunde bli roligare, men killarna drar snart om oss igen och gör helikoptern ut genom rutan. Vet att många säkert tycker det här är skitlöjligt, men jag har inte skrattat så mycket på länge! Mammor måste också få ha lite roligt ibland.

På lördag fyller Kiara tre år. Min stora tjeja! Har lite saker kvar att fixa åt henne.

Nästa vecka är det dagisstart. Jag ska ju skola in Bianca medan Kiaras pappa skolar in henne på nya avdelningen. Ska bli spännande att se vad Bianca tycker om det. Kommer nog inte gå lika smidigt som det gjort med Kiara. Bianca är svårare och har svårare för separationer. Dessutom är hon inne i en känslig och jobbig period just nu. Men hon känner ju personalen och dom känner henne så det blir nog bra. Bättre förskola går inte att hitta så jag känner mig rätt lugn. Sen brukar ju alltid inskolning funka jättebra. Bakslaget brukar ju alltid komma efter ett par veckor.

Min lilla Olivia blir snart tre månader och jag förstår inte var tiden tar vägen. Hon är världens snällaste och gladaste bebis. Hon älskar att suga på sina händer och har börjat blåsa bubblor med munnen. Igår låg hon på rygg på mattan och vred sig runt på sidan :)

Kommentarer
Postat av: mammamia

Håll inte på med sånt där när ni kör bil, ni kan ju krocka.

Vilka gulliga filmsnuttar Millan har på sin blogg. Alla tre tjejerna, duktiga på sina olika vis.

2009-08-11 @ 15:17:13
Postat av: tessan

va trist att vara utan ström, min pappa och dom klarade sig iaf, de bor i huset brevid er.

Haha vilken rolig resa =)

2009-08-11 @ 16:02:34
URL: http://ericasmamma.blogg.se/
Postat av: Helen

haha kul, men kanske lite väl riskablet på motorvägen?!

kram

2009-08-12 @ 10:27:29
URL: http://helenanderzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0