Bombnedslag

Vill bara ut ifrån lägenheten nu. Det är leksaker överallt och ren tvätt ligger i en stor hög och sen allt katthår som driver mig till vansinne. Våran stora, vita, långhåriga katt Doris är inne i en fällperiod. Jag försöker hålla undan på alla saker hela tiden, men barnen är snabbare än mig. Bianca är inne i en gnällperiod så hon kräver nästan all min tid just nu. Därför läggs städningen åt sidan och jag går bara runt och tittar på röran. Orken finns inte att ta tag i det också. Men det ska bli ändring på det ikväll. Snabeldraken ska få äta katthår och damm dagligen numera och diskmaskinen ska kopplas in NU så slipper jag handdiska. Vi har väl haft diskmaskinen i ett år nu men det är fortfarande inte inkopplad!!!
Nu ska jag klä på barnen och borsta deras tänder och göra i ordning mig själv. Sen ska vi lämna röran bakom oss och ge oss ut i solen!

Kommentarer
Postat av: mammamia

Ja, nog är det befogat med en diskmaskin i en trebarnsfamilj. Det är hög tid att få den inkopplad. Din far och jag röjde alltid upp och diskade innan vi lade oss att sova. Det ÄR mycket skönare och lättare att vakna upp med alla saker på rätt plats och en ren diskbänk. Lycka till!

2009-08-06 @ 19:23:51
Postat av: helen

Åh tell me about it, jag vet hur jobbigt det är med barn som drar fram saker när man håller på och plockar undan. Här blir jag galen med det som hjälper är att ha saker på höga höjder där de inte når. Orkar inte plocka hela tiden så då gör jag det hellre bekvämt för mig.

kram

2009-08-08 @ 09:29:50
URL: http://helenanderzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0