Inskolning dag 1

Första dagen gick precis som förväntat. Först var Bianca blyg och ville inte gå in, men det släppte vartefter. Sen rulla allt på bra tills hon hitta nappen (måste gömma den bättre imorgon). Blev lite gnälligt och inget dög riktigt. Emellanåt glömde hon bort den för att sedan komma på det igen och blev lite ledsen. Bianca har ett jävla humör och det visa hon idag hehe. Nu har det ju bara gått en dag så man kan ju inte utgå så mycket från det. Blir ju lätt att man jämför med hur Kiara var när jag skola in henne. Hon var ju så glad och tyckte det var så roligt och ville inte gå hem. Men barn är olika så man ska ju inte jämföra, men ibland känns det som att det är en tävling om vem det går bäst för. Hursomhelst så tycker jag det gick helt okej. På slutet kom alla andra barn in efter att ha varit ute och då tyckte Bianca det var roligare. Hon tycker om när det blir lite mer liv och rörelse. Malin som jag känner sen innan skolar in sin dotter Tilde samtidigt och det är jättekul. Dom har lagt våra tider samtidigt så att vi ska kunna ha sällskap :)

Imorgon ska vi vara där mellan 13.30 - 15.00. Några ur personalen skulle på informationsmöte angående svininfluensan på förmiddagen så därför får vi komma på eftermiddagen imorgon. Då är Bianca säkert piggare och gladare. Idag var hon trött på slutet. Hon brukar bli trött runt 10.30.

För Kiaras del hade det gått jättebra på nya avdelningen vilket inte förvånar mig. Hon älskar sitt dagis!


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker iaf att Bianca var jätteduktig! På slutet lekte hon ju för fullt och hade skoj! Dessutom var hon ju som du sa trött.. hon gnuggade sig ju i ögonen ett antal gånger och vem orkar leka och grejja då! Jag tyckte det gick jättebra iaf! Våra tjejer är bäst helt enkelt! Vi ses imorn! Kram

2009-08-17 @ 13:23:47
URL: http://chilloutdude.blogg.se/
Postat av: Helen

Åh jag skulle sagt direkt att jag ville ha bordet. Ajja, dumt att ångra sig nu när det inte går att ändra.



Ja jag förstår hur du menar med det där med tävlingen. Känns också som många tävlar om vem som har valt bäst dagis och vem som har bäst fröknar.

Sen tävlar många om vem som har snällast barn också känns det som, vem som trotsar minst och vem som lyssnar bäst på sina föräldrar. När de är bebisar tävlar de om vem som växer fortast, vem som vänder på sig först och vem som börjar krypa först.

Åh vad bra jobbiga vi mammor kan vara ibland!;P´

Huvudsaken är väl att man har ett friskt barn?



Det är så töntigt egentligen, för alla utvecklas och växer olika snabbt och alla trotsar mer, mycket eller nästan inget alls i olika perioder. Ett barn som inte trotsar lär sig heller inget.



jag tror vi skryter alldeles för mycket och det är väl det som gör att det känns som att vi tävlar.



Speciellt vår generation som bloggar och chattar, jag kan tycka att jag är bra på att skryta med och blir trött på mig själv, på min blogg, ska försöka tänka på det för jag vet att jag själv blir irriterad när man läser om allt skryt överallt. Men visst får man vara stolt över sina barn och berätta vad som händer och vad de gör.



Jag tycker du är en skitbra mamma! Och jag tror Bianca kommer trivas som fisken i vattnet när hon fått vänja sig ett tag!

kram

2009-08-17 @ 17:00:24
URL: http://helenanderzon.blogg.se/
Postat av: mammamia

Hoppas de bjuder på nåt gott mellis på dagis imorgon.

2009-08-17 @ 22:55:50
Postat av: Mia

Bor ni i åby? Brukar läsa din blogg och har fått för mig de! vi ska flytta till Norrköping men har inte bestämt vart därför jag undrar!

2009-08-20 @ 11:16:17
Postat av: Malin

Hej! Jasså, är flickorna också förkylda? Vad tråkigt! Hur ska ni göra imorn, ska ni gå i alla fall eller? Jag avvaktar under eftermiddagen och ser. Hoppas de kryar på sig fort! Jasså, då var det du som köpte upp alla strumpor då;) hehe. Kram

2009-08-23 @ 13:20:13
URL: http://chilloutdude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0