Svinkoppor

Vi trodde igår att Bianca fått svinkoppor, men nu är jag tveksam till att det var det. I så fall var det väldigt snabbt överstökat för idag är dom nästan borta. Skönt det!
Bianca har även börjat matvägra sen ett tag tillbaka. Lagad mat går inte att få i henne längre. Välling, banan och bullar är det enda som passar. Men inget jag oroar mig för eftersom jag är rätt säker på att hon inte skulle svälta sig själv :P. Kiara var ju likadan ett tag. Det roliga är att alla tror att Bianca är världens matvrak eftersom hon var glad i mat som bebis. Men så är det inte alls. Bianca ber aldrig om mat eller visar att hon är hungrig och hon pillar bara i maten. Med andra ord är hon inte alls matglad!

Igår fick Kiara prova sin nya cykel. Hon har fått den i förskott eftersom hon har pratat sådant om en cykel. Hon var iallafall jätteduktig och tyckte det var jättekul. Bianca har fått ta över tre-hjulingen och så fort jag fixat en hjälm ska hon få prova den. Jag vågar inter låta mina barn cykla på någon typ av cykel alls utan hjälm. Man kan faktiskt krascha ordentligt på en tre-hjuling också vilket Kiara gjort flera gånger. Min syster Emilia ramla av sin tre-hjuling när hon var liten och slog sönder läppen. Sen tycker jag det är bra att lära barnen från första början att cykel och hjälm hör ihop.

Idag ska jag fixa inför Kiaras födelsedag imorgon. Ska köpa lite mer presenter till henne. På sin födelsedag får man bli bortskämd :)

För varje dag som går känner jag bara mer och mer att jag inte vill ha fler barn. Inte för att mina är jobbiga utan mer för att jag känner mig så nöjd med mina tre älsklingar. Häromdagen insåg jag att det enbart är fördelar med att bara ha flickor. Rensa ur barnens garderober och tyckte det var lite sorgligt när jag insåg att en del av mina favoriter var urväxta. Men blev lite gladare när jag kom på att det kommer komma till användning igen. Rensa ur Olivias garderob och plocka bort 50 och det mesta i 56. Tog fram kartongen med Kiaras och Biancas bebiskläder och lyckades fylla upp en hel byrå åt henne med 62 och 68. Ekonomiskt ju :). Fast visst köper man en del nytt också.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, jag vet ju hur praktiskt det är med samma sort.

2009-08-14 @ 14:58:23
Postat av: helen

Grattis till Kiara idag! Stora tjejen!



Hehe, då måste jag världens sämsta mamma, som inte har hjälmnär hon cyklar på trehjulingen. Hon får aldrig åka i backar själv med den och hon har aldrig kraschat med den så jag känner mig inte så rädd. På dagis cyklar de ju alltid utan hjälm på trehjuling. Fast jag tycker man ska ha hjälm om man känner att man vill det. Det är ju aldrig dåligt att ha hjälm.



Hoppas ni frå en bra födelsedag!

Kramar

2009-08-15 @ 08:34:26
URL: http://helenanderzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0