Bianca och skeden

Många barn fastnar ofta för en speciell nalle, filt eller liknande. Kiara har sin älskade gosefilt som hon inte kan vara utan. Bianca har aldrig fastnat för något särskilt utan klarat sig bra utan. Fram tills nu. Av alla saker man kan ha att sova och mysa med har hon valt en grön plastsked från Ikea. Hon bär med sig den överallt och blir jätteledsen om man tar den ifrån henne. Hon har burit på den i flera dagar och idag har hon vägrat sova utan den. Är helt hysterisk tills man ger henne skeden. Då lugnar hon sig och ligger och pillar på den. Tokiga lilla unge!

Båda barnen ligger och sover nu. Jag och Jeppe ska göra räkmackor och mysa framför en film.

Imorgon skulle jag behöva ta mig ner på stan. Kiara behöver klippa sin lugg och jag tänkte även klippa en bit på håret igen. Hon vägrar låta mig borsta det så det blir bara ett stort trassel. Dessutom kan det vara skönt för henne att slippa ha det i ansiktet i värmen i thailand. Hade velat ha med min syster som "nanny", men vet inte om hon vill eller hon kanske jobbar. Emilia??

Nu ska jag skala räkor!!


Kommentarer
Postat av: Emilia

Varför läste jag inte igår kväll för? Hoppas det går bra utan Nanny.

2009-02-09 @ 11:14:04
URL: http://emiliaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0