Biancas nya rutiner

Bianca och jag har varit uppe länge. Hon tycker det är lagom att gå upp mellan fyra och fem på morgonen, allra senast 5.30 för att få ut så mycket som möjligt av dagen. Dom här rutinerna har hon kört med i en vecka nu. Tur att helgen har två dagar så man kan få en varsinn sovmorgon. Idag lät jag min trötta och älskade sambo få ligga kvar. Han har kämpat hela veckan medan jag mått dåligt så han behöver sova.

Ingen mer har blivit sjuk och risken att någon ska bli sjuk minskar ju hela tiden. Jeppe har lite roligt åt mig och mobbar mig lite. Det är jag som är jätteförsiktig och alltid tvättar händerna på mig och barnen och tjatar på Jeppe att  göra det hela tiden för att vi inte ska bli sjuka. Jag äter biobics tabletter som ska stärka magen och grejer, men endå var det jag som blev sjuk i slutändan. Så nu dummar han sig och säger att jag måste vara mer försiktig och tvätta händerna bättre :P.

Har jag sagt att våran lägenhet numer är en fyra? Väggen blev jättebra, men vi fick ju proffshjälp med den =). Vardagsrummet är ju mindre nu och det gör absolut ingenting för jag verkligen avskydde vårta stora och tråkiga vardagsrum. Nu är det mycket mysigare och vårat nya sovrum är det mysigaste i hela lägenheten med stora fönster. Vi ska bara få ordning på allt nu och måla och tapetsera och sen så ska det inhandlas lite mer nya saker. Men vi tar lite i taget. Läste att inredning ska växa fram med tiden och det stämmer. Lätt att göra allt för fort och sen ångra sig. Vilket har hänt mig alltför många gånger nu.

Bianca har lärt sig en ny sak. hon står och snurrar runt, runt, runt tills hon ramlar. Lite knasig är hon allt.

Kiara är hos sin pappa i helgen. Om en vecka är hon i thailand. Hur ska jag överleva? Helt allvarligt alltså. Jag har sån ångest över det. Tänk om något händer henne eller om hon får hemlängtan. Hon vill absolut inte flyga flygplan utan vill åka bil istället säger hon.  Hon har börjat prata så mycket och tydligt nu och det är lmeningar på 5-7 ord. Jag tänkte på det där jag skrev om för ett tag sen angående tvååringar som kan olika saker. Vi kom på att vi aldrig nämner färger för Kiara så nu har jag gjort det ett tag. Min flicka kan ju hon också såklart =). Gul och röd gick in ganska snabbt och häromdagen satt hon och räkna i en tidning och kom till 11, därefter behövde hon lite hjälp och klarade då att räkna vidare till 14. Så det är nog inte så ovanligt iaf. Bara folk som tror att dom har tidiga barn. Kiara har fått mycket beröm på dagis för att hon har bra motorik, men nu kommer ju det andra också.

I måndags var jag på bvc med Bianca. Hon blir nog lika lång som sin syster. Skiljer bara en cm på dom vid sina ett-års kontroller. Bianca väger dock lite mer, ca 1,5 kg mer än vad Kiara gjorde vid ett år så det är ingen större skillnad där heller. Trodde Bianca skulle spräcka 12-kilos gränsen vid ett år men det hade hon inte gjort. Hon planar ut rätt så mycket. Inte kosntigt med tanke på att hon springer fram här hemma och klättrar på allt. Måste bara berätta att när vi kom in i rummet på bvc så säger läkaren ( det var läkarundersökning ) att här kommer hon som har så söta tjejer. Sen titta hon på mig och sa att hon verkligen mena det. Gulligt av henne =)

Nu ska jag och Bianca hoppa in i duschen!

Kommentarer
Postat av: Helen

jag tror att barn kan typ allt om man tränar med dem, deras hjärna är ju som en svamp som suger åt sig allt. så om man alltid tränat en viss sak som bokstäver från början, så klart de lär sig det då fortare en än annan unge som aldrig tränat på det hemma. Vi var ju dåliga på att prata bra med Ellinor förut men sen så tänkte jag på det och började prata jättemycket och tydligt med henne om allt och då bara på en vecka kom språket i illfart...

men sen tycker jag att många förälder tränar för mycket, de har för bråttom och vill att de ska kunna allt på en gång. det kommer ju ändå med tiden...



Jag tänkte att vi kan ta en massa promenader tillsammans när Kiara är i Thailand så får vi tiden att gå lite snabbare.... Hon kommer säkert ha det så bra där ska du se. Du är så duktig mamma som låter henne följa med sin pappa! Tänk sen vad roligt när hon kommer hem, brun och fin och en massa äventyr att berätta om även om hon kanske blir lite svår förstådd men tanke på åldern;P

kramar

2009-02-07 @ 10:59:16
URL: http://www.metrobloggen.se/pinkisbeutiful

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0