Att behöva tvinga sitt barn

Jag avskyr att behöva tvinga mina barn till något. Det tar emot och gör ont i hjärtat på mig. Men ibland är det ju nödvändigt och för barnets bästa. Som nu t.ex. Kiaras feber stiger till 40 grader så fort hennes Ipren slutar verka så jag måste ge henne suppar fast hon skriker och sprattlar och jag tycker det känns så fel. Men hon vägrar ta det flytande och hon vägrar dricka något överhuvudtaget vilket gör att jag även måste tvinga i henne vätska. Jag får använda medicinsprutan och spruta in i munnen på henne. Har försökt att locka med läsk, oboy, vatten, mjölk och allt möjligt men inget duger. Hon kissa första gången nyss sen i morse och det syns på det att hon behöver mer vätska. Vad gör man? Bara att bita ihop och vänta ut det, men det är inget kul. Nu stannar ju iallafall vätskan i magen på henne. Det var mycket värre den gången hon hade magsjuka och man visste att varje tesked som man fick i henne skulle komma upp igen. Den gången lyckades vi inte och hon blev ju inlagd.

Blir mycket sjukprat i bloggen nu, men det är ju typ det enda som händer här hemma just nu och jag behöver skriva av mig. När Jeppe kommer hem ska jag få en paus och åka och storhandla. inte särskilt roligt men då får jag komma ut en stund iallafall.

Bianca har kommit på en ny lek. Hon tycker den är jätterolig. Varje gång hon ska äta skakar hon på huvudet och säger, nae, nae, nae. Går inte att lura henne utan det slutar med att hon bara fått i sig några skedar. Sen kommer hon och är hungrig efter ett tag igen. Knasboll... Frågar man henne om hon vill duscha eller byta blöja svarar hon, aaa och springer till badrummet. Hon är så förståndig min lilla skrutta =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0