Kiara har ont igen

Kiara gråter och säger att hon har ont. Hon säger att det gör ont i benet, men samtidigt vill hon gå och bajsa hela tiden. Fast det händer inget. Hon har försökt hela dagen. Vet inte om det är magen som gör ont egentligen. Blir galen på det här. Sen hon sluta med blöja krånglar magen jämt. Erbjuder henne blöja men hon vill inte ha den heller. Hon verkar inte rädd för att bajsa på pottan men hon har svårt att sitta där i lugn och ro. Förra gången fick vi ge henne microlax och det var inte alls populärt och hon skrek och grät massor. Vill inte behöva göra det igen. Äter gör hon iallafall. Ska gå ner till apoteket imorgon och se om det finns något man kan ge henne dagligen som gör att magen inte stannar upp såhär.

Bianca och jag är fortfarande förkylda. Hennes hosta har blivit mycket bättre och det är skönt. Är det någon som vet vid vilken ålder man får ge dom honung? Vill ge henne honungsvatten mot hostan eftersom det ska vara det bästa, men dom får ju inte äta det fram till en viss ålder. Anledningen till att jag inte ger hostmedicin är att jag har lärt mig att det bara gör det hela värre och små barn klarar inte av att göra sig av med allt slem som löses upp. Mot rethosta finns det ju inget att ge.

Vi var en sväng på stan idag. Kiara behövde en hel del nytt. Bianca börjar kunna ha 86 i vissa kläder och det betyder ju att jag handlar på samma avdelning åt dom och då blir det lätt så att jag köper likadant till båda två även om det bara är den ena som behöver. Är ju så glad över att ha två flickor och kunna klä dom likadant hehe. Kanske får jag en tredje prinsessa att också köpa till =) Ska se om jag kan lägga ut lite bilder på shoppingen sen. Har tyvärr ingen kamera utan måste ta med mobilen och då blir bilderna inget bra.

Imorgon får vi se vad som händer. Kiara ska till dagis om hon inte fortsätter ha ont förstås. Vill gå med Bianca till öppna förskolan, men då måste hon vara lite piggare imorgon. Skulle vara skönt att gå hem och lägga sig med henne efter att ha lämnat Kiara. Är helt slut idag. Tjejerna fick för sig att gå upp klockan 5 i morse. Jeppe tog dom och gick upp. Han är så snäll min älskling. Tyvärr kunde jag inte somna om eftersom huvudet kändes som en ballong och näsan var helt igentäppt. Jeppe jobbar extra på kvällarna just nu. Är lite jobbigt för allihopa. Jag har svårt att orka med hela dagarna eftersom jag är så trött och har ont och för Jeppe blir det långa arbetsdagar. Men det blir mycket extra pengar i slutändan.

Igår var vi ju på Ikea. Hitta massa fint så nu ska det göras om i både badrummet och köket till att börja med. Ska lägga ut lite före och efter bilder tänkte jag.

Nu har Kiara inte ont längre utan är pigg och glad igen. Konstigt det där. Har svårt att tro att hon låtsas då hon skriker i panik och verkligen gråter.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Innan 1 år är det!!

2009-01-22 @ 01:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0