Kräks, snor och hosta

Sist jag skrev trodde jag Kiara skulle bli magsjuk. Det blev hon inte. Däremot kräktes Bianca en gång i lördagskväll. Men med tanke på vad hon stoppat i sig ( vi hade varit på kalas ) och att hon hosta så är jag rätt säker på att det inte var magsjuka. Hon var totalt oberörd och verka inte ens uppfatta att hon hade kräkts. Hon bara skratta åt oss. Har i vilket fall som helst hållt oss hemma för att unvika att smitta ner någon om det nu är något smittsamt.
Vi har istället åkt på en rejäl förkylning. Bianca var jättesnorig igår och har hostat precis hela natten. Jeppe och jag har knappt kunnat sova. Varannat andetag har hon hostat ungefär. Riktigt jobbig rethosta. Jag kände mig lite frusen och dålig igårkväll och vakna upp med tugnt huvud och är alldeles matt. Jag som aldrig är sjuk ju. Snorig är jag också så Bianca har väl smitta mig. Kiara är lite snorig hon också. Hon fick stanna hemma från dagis idag. Har ingen ork att ge mig ut och knöla med overaller och allt. Skulle helst av allt krypa ner under ett täcke i soffan och glo på tv. Men är man mamma och mår dåligt så får man helt enkelt förtränga det och köra på som vanligt.

I eftermiddag är det tänkt att jag, mamma och mina två systrar ska åka till Ikea. Ska köpa lite småsaker till köket, hallen och badrummet.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kul med IKEA:-) Var där förra veckan med min mamma och shoppade. Mindre roligt med sjukdomar:-( Hoppas ni kryar på er fort.

Idag är det min sista dag som föräldraledig:-( Hampus är på inskolning 9-14. Tänkte passa på att ta ett barnfritt bad, hyra en film och äta godis....

2009-01-20 @ 09:29:52
URL: http://www.metrobloggen.se/ansoliras
Postat av: Helen

krya på er! Hojjta till när ni är bättre så kan vi ses..=)

2009-01-20 @ 10:03:34
URL: http://www.metrobloggen.se/pinkisbeutiful
Postat av: Malin

Skönt att ni slapp magsjuka men trist att ni blev förkylda! Jag hade tänkt att Tilde skulle börja till våren men det kanske blir svårt då? Vill ju inte lämna bort henne alls egentligen. Och jag har ju dessutom inget jobb att gå tillbaka till. Med oss är det bara bra annars, Tilde har haft feber nu men det höll bara i sig i två dagar så nu är hon sitt vanliga envisa ja igen=) Hur mår magen förresten? Vi ska börja försöka snart!! Kram Malin

2009-01-20 @ 11:34:30
URL: http://chilloutdude.blogg.se/
Postat av: Anonym

är bianca för liten för hostmedecin el hjälper den inte?kram.faster.sandra

2009-01-20 @ 16:50:58
Postat av: Anneli

Brukar läsa din blogg, du skriver bra. Väntar på kort på födelsedagsbarnet som fyllde 1 år. Kommer det några?

2009-01-21 @ 16:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0