Teletubbies

Jag hatar dessa varelser. Det blev mycket teletubbies igår och det lär bli mycket av dom idag också för Kiara är fortfarande sjuk. Ringde dagis och sa att hon blir hemma resten av veckan och då var hon tydligen nummer tre som sjukanmälde sig denna morgon med feber och kladdiga ögon. Så det går väl något där just nu.

Det känns som man inte räcker till riktigt åt båda barnen när den ena är sjuk. Kiara kräver ju lite uppassning nu när hon är dålig och då känns det som Bianca kommer lite i kläm. Försöker ge henne så mycket tid jag bara kan också. Jobbigast blir det när Kiara är ledsen och vill sitta i knät och Bianca kommer och blir avundsjuk. Vill ju ta upp henne med då, men då blir Kiara tokig. Försöker förklara att Biana också vill mysa och sitta hos mamma men Kiara går inte med på det. Hoppas verkligen Kiara blir bättre snart och att Bianca inte blir sju eftersom Jeppe ska jobba extra den här veckan och kommer hem sent.

Usch, medan jag skrev det ovanför börja Kiara yra. Tog tempen och den har stigit snabbt från 38 upp till 40.1. Hon fick en supp och jag klädde av henne lite. Bara så ni vet så har jag inte lämnat henne ensam någonstans nu utan hon ligger precis brevid här i soffan. Jag får panik på det här för jag är inte van vid att barnen har feber. Kiara har bara haft det några få gånger innan och Bianca har aldrig haft det än så länge.

Nu ska jag ta hand om min sjukling och det andra lilla yrvädret.

Kommentarer
Postat av: thess

Teletubbies är väl söta :-P haha här har dvdn gått varm,,,nu är det pippi som gäller för Joline, hennes stora idol:-D fy vad träligt för Kiara & er oxå, hoppas det blir bättre SNART. Kram Thess.

2009-01-27 @ 15:26:00
URL: http://prinsesstess.blogg.se/
Postat av: Anonym

du räcker alldeles precis gott och väl åt dina barn, du är en superbra mamma och gör dett bästa så oroa dig inte för att ngn kommer i kläm. de har det så bra så dina sötnosar!kram/helen

2009-01-28 @ 20:14:59
URL: http://www-metrobloggen.se/pinkisbeutiful

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0