Tvååringar

Sitter och läser på familjeliv om vad vissa tvååringar kan. Folk sitter och tävlar om vems unge som kan mest. Eller man får den uppfattningen iallafall. Alltid ska det jämföras vems unge som kan mest. Efter att läst sånt här kommer jag aldrig någonsin mer jämföra mina barn med andras. Dom är "tidiga" med vissa saker och "sena" med andra och dom är helt normala och världens bästa ungar. Men måst iallafall fråga om det är vanligt att en tvååring kan alla bokstäver i sitt namn? Kan hela alfabetet? Kan alla färger? Prata helt rent och i långa meningar? Är bara nyfiken =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

För att svara på dina frågor! Ja mitt barn kan allt de där, + att han kan både digital och vanlig klocka och kan räkna till 1000 ;)

2009-01-27 @ 21:32:16
Postat av: Tessan

jag det är nån typ av torreksem, vi smörjer med hydrokortison på kinderna, jag tycker det blir bättre.



Man ska ju inte jämföra sina barn med andra barn, men samtidigt kan man ju inte låta bli. Erica har vart tidig med det mesta, började prata tidigt,kan många bokstäver och sånt.

Men Loke är inte alls lika tidig, han kryper inte än eller går utmed möbler, vilket erica gjorde vid samma ålder. Det är ju bara så att barn är olika och de lär ju göra allt när de är redo. kram

2009-01-27 @ 22:00:41
URL: http://ericasmamma.blogg.se/
Postat av: thess

Alla är vi olika, barn liksom vuxna, tycker inte att det är fel att jämföra bara man inte SKRYTER & tjatar om vad ens barn kan hela tiden, tycker det är ganska roligt att höra vad andras barn kan.

Joline kan räkna till 5, kan en del färger, prata 3-4 ord i meningar, vet vad alla fingrar heter (tumme osv.) kissa i pottan varje gång, frågar vad klockan är. Hon va ganska sen att gå men tidig att prata. Kramis

2009-01-28 @ 11:36:34
URL: http://prinsesstess.blogg.se/
Postat av: Jonna

Håller med, alla barn är väldigt olika. å det är ju hur normalt som helst :-) Thez kan alla färger, det lärde hon sig tidigt, räknar till tio å pratar om allt å förstår allt. tycker hon är jätte duktig, blir förvånad själv många gånger när jag pratar med henne. Tycker att hon blev torr snabbt oxå, var bara lite över året.

Jag tror att bara man tar det i barnens takt så lär dom sig. Man ska inte skynda på med något.. :-)

2009-01-30 @ 08:18:58
Postat av: Emelie

Hallå och godkväll!

Jag gillar inte när folk tävlar om vems barn som kan mest, vad spelar det för roll egentligen? I min blogg skriver jag en del om min Majas framsteg, men det är för att jag är stolt och för att andra runt om oss som vi inte träffar så ofta ska kunna läsa.. Inte för att tävla med andras barn! Såklart man får skryta om sina barn som du skrev i ett inlägg för länge sen, men det är ju för att man är stolt mamma! Inte för att tävla eller bräcka någon annan :-s.....

Stor kram från mig!

2009-02-07 @ 19:48:45
URL: http://majasmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0