Världens bästa örontermometer

Kiara fick feber igårkväll och i natt hade hon 40 grader. Hon feberyra och andades konstigt. Tog ett tag innan vi lyckades få ner febern. Att ta tempen på henne i rumpan är i stort sett omöjligt om man inte är två så att en kan hålla fast henne. Vi tycker det känns hemskt att behöva göra så mot henne så idag gick jag ner och köpte en örontermometer medans min mamma var här. Den kosta 600 kr, men den är värd alla pengar i världen. Jättesmidigt och fort går det och Kiara slipper bli hysterisk. Nu har hon 38.4 grader och ligger i soffan och ser på playhouse disney. Hon orkar inte göra så mycket och vill inte äta, men hon dricker bra iallafall. Hoppas hon blir frisk snart. Jag tycker det är hemskt jobbigt att se mina barn sjuka. Bryter nästan ihop själv när dom mår som värst.

Bianca går mest runt här och pysslar för sig själv men kommer förbi och vill mysa lite då och då. Eller så stänger hon av teven för sin storasyster vilket inte är populärt.

Nu ska jag gå till soffan och pussa lite på min sjukling om jag får. Nyss sa hon åt mig att sätta mig här när jag försökte hehe.

Kommentarer
Postat av: Tessan

vi har oxå en örontemp,och jag tycker den är kanon =)Hoppas hon blir bra snart. kram

2009-01-26 @ 11:42:28
URL: http://ericasmamma.blogg.se/
Postat av: helen

vad skönt att den har sjunkit! är örontermometern exakt eller mste man plusa på? synd att de ska vara så dyra, det är dumt. hoppas hon blir frisk snart! kramar/helen

2009-01-26 @ 16:06:38
URL: http://www.metrobloggen.se/pinkisbeutiful

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0