Fortsatt isolering

Vi får fortsätta undvika folk ett tag till. Båda barnen bajsar normalt men det är ljust, nästan vitt (ursäkta detaljer). Har hela tiden misstänkt att det kan smitta fortfarande och med tanke på att vi skulle åkt hem till min pappa idag så ringde vi sjukvårdsupplysningen och hörde oss för. Mina misstankar stämde så vi får fortsätta hålla oss hemma. Tur att man kan vara ute i friska luften iallafall.
Det här är bland det mest långdragna och tråkiga jag varit med om. Hon på sjukvårdsupplysningen sa att det är ofta sånt här som gör att magsjukan sprids så mycket. Många tror inte det smittar och skickar iväg barnen till dagis. Precis som jag tjatat om förut så sa även hon att även om det bara är en enstaka kräkning eller diarré så ska man hålla sig hemma. Alltid!
Våra barn måste bajsa helt normalt och kunna äta precis som vanligt i två dagar innan vi kan träffa folk igen. Det som känns så tråkigt är att vi gör allt för att förhindra smitta medan andra skiter fullständigt i det. Tar med barn som kräkts till affären och såna saker. Många vill inte gärna bli smittade och tycker att andra ska hålla på rekommendationerna, men när det gäller ens egen familj sätter många visst upp egna regler. Vet att jag är tråkig som gnäller om det här, men jag är så trött på skiten! Det känns som det aldrig tar slut.

Nu ska jag iväg till apoteket och köpa magdroppar till tjejerna. Det ska hjälpa magen att bli bra igen!

Kommentarer
Postat av: helen

ja vad kul! Hon går sina 15h på dagis när jag inte har jobb, men jag kan gå fastän hon ej är med. kram

2009-03-22 @ 10:59:23
Postat av: Linda

Håller helt med dig!! Jag är oxå stenhård med detta, det gäller egentligen alla sjukdomar för mig...håller hellre barnen hemma för mkt än för lite. Min kära sambo tycker att jag överdriver och även svärmor..men men...

2009-03-22 @ 15:25:34
URL: http://lindasunesson.blogg.se/
Postat av: Helen

Det blir väl så när man har syskon, att man kan mer för att man måste. Man gör nog vissa saker ganska länge åt sitt barn när man bara har ett. För att man bara har ett att klä på och att man är så van att klä på att man glömmer att de kan. kram

2009-03-23 @ 09:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0