I morgon ryker napparna

Vi har bestämt att det är färdigsnuttat här hemma. I morgon har vi tänkt att båda tjejerna ska sluta med nappen. Kiara är för stor tycker jag. Många som frågar varför Bianca också ska sluta. Varför inte undrar jag? Hon är så pass gammal att snuttbehovet är borta och det bara har blivit en dålig vana. Vill att båda ska hinna sluta och "glömma" nappen innan lillasyster kommer. Dessutom vaknar Bianca flera gånger per natt av att hon inte hittar nappen och det problemet slipper vi ju om hon slutar. Tror det blir mycket lättare för Bianca än för Kiara. Kiara är besatt av nappen för tillfället och det är ett evigt tjat hela dagarna. Kommer nog bli några jobbiga dagar och nätter framöver.

Idag har jag köpt bebiskläder :) Inte för att vi egentligen behöver det, men lite nytt vill man ju ha. Blev bara en body, byxor och mössa till bb. Som jag sa igår så blev allt så verkligt nu och det är först nu jag börjat längta.

Vill bädda i ordning i spjälsängen, men den sover ju Bianca i. Hon ska få en ny säng nästa månad. En likadan som Kiara har. Hon tar sig utan problem upp och ner i den så jag ser ingen anledning att vänta.

Kommentarer
Postat av: helen

Ja egentligen behöver inte barn napp över huvudtaget, det är väl mer en skön grej när de är bebisar när man inte vill sitta och amma hela tiden;P Jag försökte ju ge Ellinor napp men hon vägarde, hon vägrade flaskan, jag provade när hon var både hungrig och lite halvhungrig samt mätt, hon blev så arg och skrek tills hon blev blå i ansiktet.



De som säger att man ger napp för att de inet ska använda tummen, Ellinor har aldrig använt tummen och hon slutade snutta för länge sedan.



Så skit i vad andra tycker. Det rä du som är mamma och när de väl har vänt av sig med napparna kommer de inet att minnas dem, du vet ju hur snabbt glömmer amningen när man har lagt av.



Hihi, är så glad för eran lilla tredje tjej. Ellinor får tre tjejkompisar dörr i dörr!=D tänl sen när alla de ska ha pyjamasparty i framtiden!=)kram

2009-03-12 @ 22:06:21
Postat av: Sandra

Hej! Danijela valde själv att sluta med nappen och lämnade den i bamses värld i sep. Det är super skönt när hon slutat med nappen. Eftersom hon valde själv att sluta hade vi inte några problem, men däremot lillan hon suger på tummen och det är ju svårare. Jag bytte säng till mina när de var 1 år och 3 månader, så det kommer gå galant tror jag. Lycka till med nappslutandet!! Kram

2009-03-13 @ 13:44:05
URL: http://milda81.blogg.se/
Postat av: helen

Are you home? ta en promenad med mig och Ellinor? Bara ut och röra på fläsket och snacka skit? plinga på om du känne för det.

kram

2009-03-13 @ 16:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0