Ingen ork

Har ingen ork till att blogga just nu. Graviditeten börjar kännas mer och mer och tar all min energi. Bebisen har lagt sig till rätta och jag känner hur huvudet sjunker längre och längre ner för varje dag. Böjer jag mig framåt känns det som det sitter en boll långt, långt ner. Är så obehagligt!
Nu får någon väldigt gärna stoppa tiden för på fredag går jag in i vecka 34. Det närmar sig alldeles för fort och jag är inte alls förberedd för ett tredje barn. Hur ska man räcka till? Vet att jag kände likadant inför Bianca och då löste det sig utan problem. Tur att Jeppe ska vara hemma hela sommaren så man hinner anpassa sig till det nya i lugn och ro. Ska bli så mysigt att få hela sommaren tillsammans.

I söndags åkte jag till Ikea och köpte nya stolar till bordet. Blev så mycket bättre nu! Börjar bli färdigt här hemma. Vi ska bara få upp något på väggen i vardagsrummet. Har hittat ett jättefint tyg med träd på som jag ska göra en tygtavla av. Sen ska jag försöka få lust till att sy lite överdrag till soffkuddarna och kuddarna i tjejernas sängar. Jeppe håller på att bygga Kiaras minikök. Blir så gulligt! Hon älskar att stå och laga mat vid sin spis. Det vi bygger är en diskbänk med diskho och kran. Ska även sätta riktigt kakel ovanför.

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på. Kiara är hemma från dagis, men ska gå på torsdag igen. Då har det inte varit något magsjukefall på avdelningen på två veckor. Finns säkert dom som tycker vi är alldelse för försiktiga. Ni kan få prova på det liv vi har haft den senaste tiden. Vi är rätt trötta på kräks här hemma!

Kommentarer
Postat av: Helen

Jag tror din mamma trodde att jag var du förut. Hon vinkade åt mig, jag vinkade tillbaka och tänkte inte så mkt mer på det men sen sa hon Kiara lite tyst åt Ellinor. Vi satt här nere i parken. Är de lika våra döttrar på långt håll måntro? De har ju samma färger förutom att Ellinor är kortare. hehe.

Är det ni som lagar så god köttfärsås, luktar i hela vår lägenhet, får jag komma över å smaka, luktar ljuvligt?!;P



Du kommer att räcka till till dina barn. Visst blir det annorlunda mot två barn men ni kommer säkert anpassa er fort.

kram/helen

2009-03-31 @ 15:45:06
URL: http://www.metrobloggen.se/pinkisbeutiful
Postat av: helen

Då kände mitt luktsinne rätt!! Eran köttförsås måste ju vara ett mästerverk!



Du angående fredag nästa vecka som vi skulle ha taccoskväll, tror du vi kan ta det på lördag istället? För nu har niklas föräldrar bjudit hem oss dit tillsammans med mina föräldrar. De antog att vi kunde den kvällen så de frågade aldrig om vi hade andra planer.

kram

2009-03-31 @ 16:22:24
Postat av: helen

det ska jag prova nästa gång. jag är ledig då än så länge, ska kolla med Niklas, ahde borde vara ledig om det rä röd dag men man vet aldrig.

kram

2009-03-31 @ 16:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0