Jag är dålig på hemligheter

Hehe vi hade tänkt hålla bebisens kön hemligt ett tag, men jag klarar inte av att hålla såna saker hemliga. Vill ju dela med mig av min lycka till alla :)

Igår klockan 16 var vi i Linköping på Crocus. DrSelbing som utför ultraljudet är ju så trevlig så man skulle ju kunna stanna i en evighet. Han började med att kolla igenom hela bebis ordentligt. Han gör det ju mer ordentligt ä vad det görs på rutinultraljudet. Han kolla igenom mun och munhåla och bebis har ingen läpp, käk eller gomspalt. Alla ingångar till njurar och sånt fungerar som det ska och ryggrad och hud på ryggen var också perfekt. Lill*n väger nu 1,4 kg och ligger nästan precis på medel, något under. Beräknas ligga runt 3,4 kg om h*n kommer när h*n ska, vilket inte kommer hända hehe. Enligt min barnmorska får jag räkna med att det blir övertid även denna gång. Könet då? En flicka såklart !
Vi är så glada här hemma och jag längtar massor efter henne nu. Allt blir så verkligt när man får reda på vem det är som ligger där inne och sparkar. Enda problemet är att vi inte har något flicknamn, men vi har ju två månader kvar att tänka.

Tänk att jag ska få min tredje dotter. Jag är så glad!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åhh, vad mysigt!! GRATTIS! Och jag hade rätt;) Hihi Tänk att ni får triss i flickor! Och tänk vad kul de kommer ha tillsammans genom livet! Stora kramar till dig och alla 3 tjejerna=)

2009-03-12 @ 08:15:10
URL: http://chilloutdude.blogg.se/
Postat av: Tessan

grattis grattis =)

2009-03-12 @ 09:43:22
URL: http://ericasmamma.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jag håller med om att det känns mer verkligt nu när man vet vad det är för någon därinne. =)

Triss i tjejer är ju familjetradition, även om inte alla tre tjejerna är helsyskon egentligen.

Mosters fina flickor!

2009-03-12 @ 10:08:19
URL: http://emiliaq.blogg.se/
Postat av: Helen

En trio flickor! Stackars Jeppe som kommer få stå ut med pms från fyra stycken!;P

Är jätteglad för eran skull, gud vad mysigt! Då såg ni rätt på rutinultraljudet! Du kanske skulle arbeta med könsultraljud i framtiden?;P

Massa kramar/Helen

2009-03-12 @ 10:16:41
Postat av: Jonna

Åååh vad roligt med 3 tjejer!!! Stort grattis till er!! =)

2009-03-12 @ 10:19:49
Postat av: Emelie o Maja

åh vad härligt!!!! selbing är otroligt duktig!

stort grattis och en stor kram från oss

2009-03-12 @ 10:21:10
Postat av: Sadra

Grattis! Så kul.Dom kommer ju att få en syskonrelation. Skulle dom ju fått om det blev en kille med men nu ommer dom ju att dela allt.Grattis igen.

Kramar Sandra

2009-03-12 @ 15:56:37
Postat av: Tess

Grattis grattis..

Coolt med tre tjejer...

Super kul för er. Kram

2009-03-12 @ 19:25:37
Postat av: Sandra

Åhhh vad kul!!! Grattis till tredje tjejen! Så gulligt att ha tre tjejer!! Ni hittar nog på det perfekta namnet till eran tös! Kram

2009-03-12 @ 19:40:06
URL: http://milda81.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh va kul! Grattis!

2009-03-12 @ 20:32:08
URL: http://lindasunesson.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jag röstar fortfarande för Öllegård Valkyria Shanelle, tre otroligt vackra namn, för att inte tala om kombinationen. Haha!

2009-03-13 @ 06:46:27
URL: http://emiliaq.blogg.se/
Postat av: Elin

Grattis till att det blir en tjej till i familjen :)

2009-03-15 @ 16:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0