Känner mig inte snäll

Båda barnen har utan några problem klarat eftermiddagen och somnat för natten utan napp. Trots att det än så länge har gått så bra så känner jag mig elak. Särsklit mot Bianca som man inte kan förklara för. Kiara fick samla ihop alla nappar och lägga i en påse som hon och Jeppe sedan slängde i soprummet. I utbyte fick hon en Nalle Puh nalle som hon själv sagt hon vill ha. Bianca fick Tiger. Något tycker jag man ska få i utbyte mot sina älskade nappar. Kiara har frågat några gånger under kvällen. Vi har förklarat att napparna är borta och att hon inte behöver dom längre. Hon har protesterat någon minut varje gång och sedan gett sig. Nu när hon la sig fråga hon inte alls. Nu återstår natten och jag gissar att vi kommer få turas om att stå inne hos Bianca och buffa rumpa medan hon gråter. Hoppas hon glömmer dom fort. Känner mig som sagt elak, men samtidigt vill jag bli av med napparna för dom stör Bianca på nätterna. Så fort hon tappar den vaknar hon och gnäller.

Idag har vi varit hemma hos min vän Annika och hennes barn Gina och Kevin. Kevin är bara tre månader och Kiara blev väldigt förtjust i honom. Ville klappa på honom hela tiden. Hon har pratat om honom hela eftermiddagen. Hon säger att bebisen var söt och ledsen och att han drack mjölk i flaskan. Sen vill hon titta på bebisen i min mage och tycker vi ska öppna magen. Hon kommer nog tycka det blir kul med en bebis här hemma. Hon minns nog inte så mycket från när Bianca var var det.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag känner igen känslan, nu när Lisa slutade hade jag världens ångest...och lite ibland nu med men det blir bättre ju mer man ser att hon klarar sig utan den!

2009-03-14 @ 06:28:32
URL: http://lindasunesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0