Något bättre

Börjar äntligen känna mig törstig och sugen på att dricka. Har legat och mått illa hela dagen, inget vidare. Magen har hållt sig lugn sen 8 i morse så jag hoppas det inte blir mer nu. Jag och Kiara ska ju till stockholm på lördag tillsammans med min mamma och två av mina systrar. Där ska vi hälsa på min storasyster Johanna. Vill ju bli bra och hinna bli smittfri tills dess. Håll tummarna för att det är samma magsjuka som Jeppe och tjejerna hade så jag inte dragit in något nytt som ska gå runt igen i familjen. Vägde Kiara igår och hon har gått ner lite mer än ett halvt kg. Hon är så smal nu så det är otäckt! Deras magar är helt bra idag iallafall.

I förrgår gick vi en promenad förbi dagis och prata lite med personalen över staketet. Dom var så glada över att se Kiara igen, men avrådde oss från att  komma tillbaka än. Det går fortfarande magsjuka på avdelningen som dom inte blir av med. Nu visste dom inte vad dom skulle göra längre utan har fått koppla in bvc. Dom tyckte iallafalla att jag skulle hålla Kiara hemma tills det är borta där. Är tydligen flera som har sina barn hemma nu för att slippa bli sjuka. Lite synd att det är dom friska barnen som hålls hemma bara för att dom som är sjuka släpas dit för tidigt. Det är inte något jag har fått för mig utan även personalen var överens om det.

Jeppe är ute och "rastar" barnen. Dom skulle köpa med lite proviva och andra bra saker. Jag ska hoppa in i duschen och försöka orka bädda rent i sängarna. Äckligt att ligga i samma lakan som man legat sjuk i tycker jag!

Kommentarer
Postat av: Tessan

usch hoppas det går över fort. kram

2009-03-25 @ 20:18:22
URL: http://ericasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0