När ska det ta slut?

Kiaras förskola hade försökt nå mig och jag dom. Jag ville meddela att Kiara kommer imorgon och dom ville meddela att det ännu en gång brutit ut magsjuka. Detta är tredje gången den här vintern/våren. Kiara har inte varit på dagis på sex veckor. Först hade hon feber en vecka, veckan efter låg jag i magsjuka och då är det ju rätt självklart att hon inte går dit. Sedan var hon hemma veckan innan thailand eftersom Pontus önskade ha med sig en frisk dotter på semster, två veckor i thailand blev det sedan. Sen hann hon ju bara komma hem och innaför dörren innan det var dags för feber och magsjuka. Har jag henne hemma den här veckan också blir det sju veckor eventuellt ännu längre ifall magsjukan ska hålla på lång tid där.
Vad ska man göra? Hon har redan tappat mycket i vikt pga allt sjukt som varit.
Är det fel att ha henne hemma yttligare en vecka?
Jeppe anser att hon absolut inte ska gå dit för han tror inte hon orkar med att få ännu en magsjuka.
Vad hade ni gjort?
Hennes förskola är iallafall förstående och dom är guld värda som ringer och meddelar oss.

Kommentarer
Postat av: Tessan

jag hade nog haft henne hemma för att slippa magsjukan, men visst skulle det ta emot eftersom hon vart borta så mycket från dagis.

Mycket magsjuka det går på det dagiset. Vår avd har haft tur, knappt vart sjuka alls. kram

2009-03-09 @ 15:40:51
URL: http://ericasmamma.blogg.se/
Postat av: Emilia

Nej, håll henne hemma. Hon är spinkig nog och har varit med om tillräckligt med sjukdomar den här vintern.

Men jag tycker du ska ta upp det med hennes dagis, som du skrev på sms förut, de måste ju skärpa sig, det där håller ju inte i längden. Vem vill skicka sina barn till ett dagis där det konstant går sjukdomar? Jag brukar gympa med chefen, kan ta ett snack med henne. =P

2009-03-09 @ 16:02:23
URL: http://emiliaq.blogg.se/
Postat av: Anci

Gå på din magkänsla vad som är bäst för Kiara....du vet bättre än nån annan. Ha en bra dag....

2009-03-09 @ 18:10:58
URL: http://www.metrobloggen.se/samanthasmamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0