Piggare igen

Jag somna runt 20.00 i soffan igårkväll. Vakna vid 22 och gick in i sängen och sov till strax innan 5 då Bianca vakna. Så nu är jag lite utvilad och allt känns lättare igen. Blir ju lite tuffa dagar när alla blir sjuka här hemma och man blir helt själv med allt. Har ju mest blivit att man suttit isolerad eftersom man inte vill smitta ner andra.

Jag hoppas verkligen vi är friska nu. Bianca fick lite potatis och fisk igår och nu på morgonen fick hon lite havregrynsgröt. Hoppas det stannar kvar i magen nu.

Igår tog hela familjen en skön promenad i solen. Idag jobbar Jeppe igen så jag tänkte ta med tjejerna själv på en promenad. Så skönt att komma ut i friska luften igen.
Kiara åker till Pontus i eftermiddag och blir borta hela helgen så det blir en lugn helg här hemma. Men jag saknar kaoset när hon är borta och bara Bianca är hemma.

En del verkar inte riktigt kunna släppa det jag skrev för ett tag sen om att jag och Jeppe inte känner något större behov av egentid. Kan inte folk bara acceptera att det är så? Vi trivs så som vi har det. Dessutom är det inte så att vi inte låter varandra göra saker för oss själva. Jag är fri att åka iväg och hitta på vad jag vill när han är hemma och han får naturligtvis också det. Vi ger nog varandera mer frihet än vad många andra gör. Blir lite ledsen för det känns som folk fortfarande ältar det där. Släpp det och gå vidare!

Jag tycker det är kul att höra all kommentarer man får angående att vi väntar en tredje flicka. Dom flest är positiva och tycker det är jättekul. Är ingen som har varit negativ heller, men några verkar lite bekymrade över att vi skulle vara besvikna. Framför allt att Jeppe skulle vara det. En pappa på öppna förskolan nästan beklaga sig över att det inte blir en pojke och fråga hur Jeppe tog det hehe. Han satt och tänkte en stund och sa sedan att dom skulle börja försöka på nummer två nu och att dom ville att det skulle bli en flicka denna gång eftersom dom redan har en pojke. Det är ju det ultimata tyckte han, att få en av varje. Jag kan ju berätta att här hemma finns det inte den minsta besvikelse över att bebisen inte har snopp denna gång heller. Vi känner bara en total lycka över våran lilla flicka som ligger och växer i magen. Varken jag eller Jeppe känner någon saknad efter en son som vi aldrig haft. Oavsett om barnen är av samma eller olika kön så är det olika individer. Man får ofta höra att många känner sig nöjda med barn efter att ha fått en pojke och en flicka. Vi känner oss nöjda efter tre flickor. Hade Bianca blivit en pojke hade vi i vilket fall skaffat ett tredje barn. För barn skaffar man väl för att man vill ha just ett barn och inte ett visst kön!?
Lillpluttan har nog fått ett namn nu också. Det är ingen hemlighet men jag är så rädd att folk ska börja använda namnet redan nu och tro att det är bestämt till 100 %. Då skulle det kännas svårare att ändra sig sen. Namnet vi har är ett förslag och kommer inte börja användas eller bestämmas till 100 % innan hon är ute. Det lutar iallafall åt Olivia!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Lina. Bra skrivet om kön, folk är så hysteriska kring det där!! Vi har också fått kommentarer nu om att vi väl vill ha en pojke? Näe, vi vill ha en bebis! Pojke eller flicka spelar ingen roll! Om vi får en flicka har vi också triss i flickor och vi kommer bli precis lika glada som er för det!! Fint namn ni funderat på också! Det är ett namn som kommit upp även hos oss! Andranamn är redan bestämt för både pojke och flicka men förnamnen har vi lite olika förslag=) Arvid om det blir en pojke i alla fall, det är vi rätt överens om. Dröjer ju iofs en evighet så vi hinner nog välja flicknamn också! Ta hand om er! Kram Malin

2009-03-20 @ 20:35:06
URL: http://chilloutdude.blogg.se/
Postat av: Storasyster

Olivia tycker jag är jättefint! Och det skulle passa bra till Kiara o Bianca ju.. :) Men Julia o Molly är paxade av mig om ni skulle ändra er.. ;)

2009-03-20 @ 21:35:33
URL: http://jojjas.blogg.se/
Postat av: Anci

Hej...länge sen jag kommenterade men jag läser i alla fall din blogg. Skönt att ni är friska igen. Jobbigt när det blir långdraget sådär.

Känner igen det du skriver att folk har svårt att respektera att man inte har så stort behov av egentid. Likadant för Jerry o mig. Vi ger varanndra den friheten som den andra behöver och bråkar aldrig om sånt. Vi har valt att vara hemma med Samantha även om vi iofs inte har så många att fråga om barnvakt heller men det är en annan sak. Vi älskar vårt familjeliv och vi valde bort mycket av det andra när vi bestämde oss för att bilda familj....Ha en underbar lördag nu.....Kram och klapp på magen

2009-03-21 @ 08:37:55
URL: http://www.metrobloggen.se/samanthasmamma
Postat av: helen

Men gumman det jag skrev i min blogg handlade inte ett dugg om det du skrev, det handlade om att jag mår bra nu och jag skrev anledningarna till varför jag mår bra. Det har inget med hur ni har det. Jag har ju faktiskt ingen aning hur ni har det eller vad ni gör.

jag skrev för jag ville ventilera mina känslor och för att jag äntligen mår bra. Jag har mått dåligt så länge så jag är glad över att jag tagit mig ur skiten och jag vill att folk ska veta att jag mår bra.

kram

2009-03-21 @ 08:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0