ÄNTLIGEN

Idag fick vi träffa en annan läkare. Han var helt underbar och förstående. Nu ligger hon som hon ska så något kejsarsnitt blir det inte. Däremot berätta jag för honom att jag är rädd för förlossningen och ännu mer nu när hon snurrar runt där inne. Utan att vi ens behövde be om det föreslog han igångsättning. Han kolla hur pass mogen jag är och det visa sig att livmodertappen är 4 cm lång och hård och jag är öppen för ett finger. Alltså är jag helt omogen och han trodde inte förlossningen skulle komma igång av sig själv på länge. Han förklara det som att jag helt enkelt är en sån som går över tiden och mognar sent. Han klämde på bebisen och fråga hur stora mina tidigare barn har varit. Lillfisen i magen uppskatta han som liten så det blir spännande att se. I vilket fall som helst tyckte han inte det var några som helst problem att sätta igång förlossningen och fråga om vi ville börja direkt. När ha sa att vi kommer få barn i natt i såfall blev jag lite nervös och blek. Behöver få komma hem först och packa allt och förbreda mig lite. Så imorgon klockan 8 kommer jag bli igångsatt. På beräknat datum :) Eftersom jag är så pass omogen så ska dom först sätta in en ballongkateter som ska göra att jag öppnar mig lite. Därefter tar dom hål på hinnorna och sätter värkstimulerande dropp. Kan tydligen bli intensivt och jobbigt, men nu vet jag att jag kommer få ryggbedövning iallafall. Så någon gång imorgon kommer jag få snusa på vårat tredje underverk. ÄNTLIGEN ser jag ett slut på denna jobbiga graviditet. Behöver jag säga att jag är skitnervös?

Det gäller verkligen att träffa på rätt läkare ibland. Största anledningen till igångsättningen är att hon inte ligger stilla vilket kan vara farligt ifall det skulle starta. Men han var även väldigt förstående angående min oro och rädsla och ville hjälpa mig.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åååå vad spännande:-) Hålelr tummarna för er nu.

Jag blev igångsatt med Hampus 9 dag före bf. Det gick på 43 min.

2009-05-20 @ 13:08:41
Postat av: Elin

Vad skönt med en läkare som lyssnar på vad patienten (du) säger! Tänk, imorgon vid den här tiden kanske du håller en fin flicka i din famn (eller arbetar för fullt på projektet iallafall haha). Jag önskar dig en bra förlossning nu! Kramar Elin

2009-05-20 @ 13:41:14
URL: http://elinsfunderingar.blogspot.com
Postat av: Emelie

Jag önskar dig all lycka, kommer ha dig i tanken!!!!!

Många lyckokramar Emelie

2009-05-20 @ 14:07:42
Postat av: Tessan

Va kul att det blir imorrn, grattis. Jag blev igångsatt på samma sätt,tgo 13 tim från att de satte katetern tills erica kom ut. Inget kul alls, fick hjälp av sugklocka tillslut pga svaga värkar, mend et hoppas jag att du slipper. Stort lycka till =) kram

2009-05-20 @ 15:38:47
URL: http://ericasmamma.blogg.se/
Postat av: Emilia

Åh, det är så spännande så jag dör!

Bianca och jag kommer nog ha fullt upp imorgon för att fördriva tiden. =P

2009-05-20 @ 16:55:47
URL: http://emiliaq.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ååååh vad spännande!! Vad kul att det äntligen är dax =) Lycka till imorn!!

Kraam

2009-05-20 @ 18:51:02
URL: http://thezprinsessan.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh va späannande! Lycka till! mys

2009-05-20 @ 20:28:29
URL: http://lindasunesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0