Den galopperande väckarklockan

Ikväll är Kiara lycklig! Hon har fått åka med sin pappa och välja ut en docka. Hon har valt en som gråter, rapar, säger mamma och snuttar på napp och vällingflaska. Hon älskar den, det gör inte vi andra!! När den dricker välling gör den blåsljud med näsan vilket är hemskt irriterande.
Dockan fick mig att tänka på vilka dockor jag hade som liten. Kommer ihåg Skrållan som man stoppa en skiva i ryggen på. Sen kom jag på en annan grej vi hade som små. Tror ingen i våran familj någonsin kommer glömma bort den galopperande väckarklockan! En väckarklocka i form av en häst. Det var något fel på den så den starta ofta mitt i natten och den lät högt. Gnägga och galoppera. Kan fortfarande se mina föräldrar komma springandes in i rummet för att stänga av den mitt i natten. Usch, så hemsk den var, men nu i efterhand är det riktigt roligt.

Idag var jag hos barnmorskan. Allt var bra! Tyvärr käns det inte alls kul att gå dit längre eftersom min barnmorksa är sjukskriven. Jag har lyckats få världens träligaste människa till barnmorska istället. Vill inte gå dit igen! Samtidigt tänker jag inte krångla med att byta eftersom jag bara har en gång kvar innan bf. Kan ju eventuellt bli fler gånger eftersom jag antagligen går över tiden. Jag får stå ut med henne. Huvudsaken är att jag får veta att bebis mår bra. Önskar så att hon ville titta ut snart!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Haha, den där väckarklockan har gett mig men för livet.

Minns också hur pappa kom springade upp för trappan och in i vårt rum när den illrosa pållen gnäggade högt om nätterna.

2009-05-05 @ 23:57:46
URL: http://emiliaq.blogg.se/
Postat av: tessan

man kan nästan tro du hade min tråkiga bm som jag hade med Loke först innan jag bytte? heter hon margareta?

2009-05-06 @ 07:39:41
URL: http://ericasmamma.blogg.se/
Postat av: Tessan

ja hon va bra lustig. hon kunde sitta o råblänga på en och hånflina typ. hört att det är många som har bytt bort henne. kram

2009-05-06 @ 14:28:01
URL: http://ericasmamma.blogg.se/
Postat av: Storasyster

Haha, ja den minns jag med! Vi har en mamma på jobbet som har en hello kitty-väckarklocka, det måste va dagens version på den.. :)

2009-05-07 @ 09:44:15
URL: http://jojjas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0