Gårdsfest

Igår var vi på gårdsfest på Kiaras förskola. Det var trevligt men väldigt blåsigt. Barnen sjöng för alla föräldrar och sen var det tipspromenad och massa andra aktiviteter. Man kunde grilla korv och lite annat. Alla barn som gick tipspromenaden fick en heliumballong. Kiara valde en med Byggare Bob på.

Var även på bvc igår och Olivia hade ökat lite för lite i vikt precis som jag misstänkte så vi ska tillbaka imorgon igen. Har hon inte ökat tillräckligt då så måste jag ge henne tillägg, men amningen har funkat perfekt idag så jag tror det går åt rätt håll nu. Så skönt! Tyvärr har hon redan åkt på någon förkylning och är täppt i näsan och nyser. Stackars lilla gumman! Hon är ju inte ens en vecka gammal. Bianca är förkyld så jag vet inte om hon har smittat henne med något.

Idag var jag på utvecklingssamtal. Kiara sköter sig alldeles utmärkt på dagis och fick mycket beröm. Hon är nu ledig resten av sommaren och när hon börjar igen så är det på en ny avdelning. Hon kommer vara ledig i 11 veckor så det är rätt lång tid. Men personalen höll med oss och tyckte också hon ska få ha långt sommarlov när hon har chansen. När vi sedan jobbar kommer hon ju inte barnen ha den möjligheten.

Nu vill Olivia ha mat!

Kommentarer
Postat av: Marie

Va, missade jag gårdsfesten? :(

2009-05-28 @ 22:18:23
Postat av: helen

Kul. Själv var man på stan och såg på Johan Palm!;P Jag tror jag är lite smygkär.hehe kram

2009-05-29 @ 08:23:03
Postat av: Helen

hej gumman! Såg Doris med huvudet utanför köksfönstret förut, tänkte du ville veta det. kommer de igenom med huvudet kommer de igenom med hela kroppen. men det kanske du redan visste, hon kanske burkar göra så? hoppas allt är bra! här är man genomförkyld och helt däckad, skulle jobbat i helgen.=/ var ute en stund förut, blir så less på att ligga inne å vara sjuk, jag kan lika gärna vara sjuk ute, så länge jag får ta det lungt.trevlig helg!kram

2009-05-30 @ 11:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0