Kärringhetta

Hjälp, jag rinner bort! Jag är en sån människa som ALLTID fryser och brukar gå med stora täcken om mig här hemma. Men sen ett par dagar tillbaka är jag så fruktansvärt varm. Det bara rinner om mig och jag går och öppnar överallt. Jeppe som är varm av sig säger att det inte alls är varmt här hemma och att jag lider av kärringhetta. Själv tror jag det har med graviditeten att göra. Tur att duschen finns för det använder jag flitigt flera gånger om dagen.

Bianca fick hög feber inatt och mådde dåligt. Nu mår hon bättre igen iallafall. Hon har precis haft världens utbrott här hemma då Jeppe och Kiara åkte iväg och ska storhandla. Bianca är jordens största pappagris! Jag blir alltid avvisad när han är hemma och duger aldrig. Nu blev det ju bara jag kvar så hon nöjde sig med mig till sist så vi har suttit och myst i soffan en stund. Fröken är som mig och älskar att bli killad på ryggen. Det är inte ofta jag får dom här mysstunderna med Bianca så jag värderar dom högt! Just nu har jag svårt att ge Bianca egentid eftersom hon kräver en del och det orkar inte gravida mamman med längre. Kan t.ex inte åka iväg ensam med henne för det blir för mycket jagande och springande. Så vi tar dom chanser vi får att vara ensamma hemma istället.

Nu ska jag och Binksy ta tag i massa saker här hemma. Städa och vika tvätt. Sen ska jag fixa det sista med beisens saker för jag har bestämt mig för att föda i natt. För sånt får man ju bestämma själv!! Håll tummarna för mig :P

Kommentarer
Postat av: Emilia

Passar bra med förlossning ikväll. Sätt gärna igång innan 22-tiden så kan jag cykla bort och ta hand om barnen, är dessutom ledig imorgon så då hälsar vi på. =P

2009-05-04 @ 19:36:01
URL: http://emiliaq.blogg.se/
Postat av: Helen

Åh vad skönt med en pappagris, här är det mammagris istället, och ibland är det bra påfrestande att mamma "ska göra allt!". Fast när dte kommer till att skoja och busa, då är pappa roligast för han "gömmer spöken" och "skrämma nallen" som han och Ellinor kallar lekarna.



kram

2009-05-05 @ 10:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0