Rastlös

Blir så nervös av att bara sitta hemma och vänta. Samtidigt vill jag inte göra något annat helle för det förvärrar bara min foglossning och jag vill slippa ha ont av den imorgon. Har suttit och läst om igångsättning. Finns många som har negativa upplevelser at det, men också många som har positiva. Jag väljer att inte lyssna så mycket på vad andra tycker eftersom alla förlossningar är olika. Jag får ta det som det kommer och bilda min egen uppfattning om det. Läkaren sa att det är mycket lättare att sätta igång en omföderska och det går oftast bättre. Kroppen känner igen det och vet vad den ska göra. Vi får väl se!!

Mitt största problem just nu är mina älskade barn. Kiara åkte till Pontus nu och kommer vara där tills bebisen är född. Bianca ska min mamma och syster hjälpas åt att ta hand om. Hade velat ha Kiara hemma så länge som möjligt idag egentligen. Kommer sakna barnen något enormt. Bianca ska jag mysa med hela kvällen.

Ikväll ska vi ladda upp med en pizza!! Kommer inte bli så mycket sånt sen för då ska alla gravidkilon bort!!

Kommentarer
Postat av: Helen

Hehe, så länge ska du ju inte vara ifrån barnen. Vad rolig du är gumman, själv skulle jag tyckt det var asskönt om Ellinor sov borta inatt!;P



Finns många fördelar med att bli igångsatt;

1: Du hinner sminka dig innan förlossning och blir på så vis snyggare på bilderna.

2: Du vet vilken kväll som är den sista friheten så du kan unna dig det du vill göra.

3: Du hinner förbereda allt du vill ha förberett.

4: Du slipper att vattnet går när du helst av allt inte vill, som t.ex. i matkön.

5: Ni hinner ladda kameran

6: Ni hinner fixa barnvakt i god tid

7: Du slipper åka bil med värkar för det vet vi ju alla som åkt in till bb att det är ett helvete oavsett om man har kort resväg.

8: Du slipper föda i bilen (om du har en snabb förlossning)!



Jag skulle måla naglarna, göra mig snygg och ta ett varmt långt bad med tända ljus och en bra bok. kanske skulle jag vill njuta av min sista kväll som gravid med, ta en liten promenad i lugn takt och bara njuta, typ i åbackarna. Eller sitta på en uteservering, som fräcka fröken, klä mig i en fin klänning som framhäver magen. Äta gott och sitta och klappa på magen en sista gång. Åh vad jag drömmer mig bort här man kan ju tro att det är jag som ska föda!;P

Åh, glöm inte ta kort på magen heller.



Massa kramar/Helen

2009-05-20 @ 17:17:54
Postat av: Svar till Helen

Hehe vad rolig du är. Men du har rätt i mycket av det du skriver. Ska sminka mig och fixa håret innan och även raka ben och fixa mig hehe. Vi ska ta en sista bild på magen innan. Jag kommer absolut inte sakna den!! Kram

2009-05-20 @ 17:32:40
Postat av: Fanny

Vad kul att hon kommer på bfdagen :) Vet hur du känner, kan lätt komma o tänka när vi inväntade planerat ks med Ossian :) Man tänkte imorgon blir vi föräldrar, det går inte längre av graviditeten. Skönt känsla men Nervöst var det.

Lycka till

2009-05-20 @ 18:09:34
Postat av: syssling Elin

Lycka till imorgon!!! Många kramar

2009-05-20 @ 19:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0