Snurrbebis

Var hos barnmorskan idag. När hon skulle känna hur bebisen låg upptäckte hon att hon vänt sig. Hämta ultraljud och titta med och mycket riktigt låg det ett huvud under mina högra revben. Blev skickade vidare till förlossningen för att diskutera kejsarsnitt. Efter lite klämmande på magen upptäcker dom att hon då lagt sig på tvären. Fick åka hem och avvakta och nu tror jag hon snurrat tillbaka och lagt sig rätt igen. Busunge! Var massa krångel och disskusioner uppe på förlossningen, men det orkar jag inte dra här. Ska iallafall tillbaka till förlossningen imorgon vid 9 och se så hon verkligen ligger som hon ska. Tyväär får man väldigt dålig information och Jeppe hann bli riktigt förbannad på dom. Ringde tillbaka när vi kom hem och frågade vad man ska göra ifall vattnet går eller allt startar. Det kunde tydligen vara jättefarligt då navelsträngen kan hamna i kläm så då måste jag lägga mig på rygg och ligga helt stilla och eventuellt ringa ambulans. Hade ju varit bra om dom sa det från början. Är en riktig snurrbebis jag har i magen och nu är jag rädd för att hon snurrar in sig i navelsträngen eller något. Det konstiga är att jag inte känner något alls när hon vänder sig. Enligt läkaren har hon tydligen gott om plats där inne. Får väl se hur stor hon är när hon tittar ut.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sicken busunge ni har på g där! Åh kanske blir det dax imorgon då då, som Jeppes mamma har spått, coolt det skulle vara! Det kommer att gå bra allting. Åh jag är så nyfiken på henne här!<3 Vila upp dig nu ordentligt. kramar/helen

2009-05-19 @ 22:01:28
Postat av: Sofia

Å jösses...jag skulle inte våga röra mig en millimete:-( Hoppas hon lagt sig tillrätta nu, och kommer ut. Seeegt för dig att gå och vänta ju. Kram & Lycka till!!!

2009-05-19 @ 22:16:06
URL: http://www.metrobloggen.se/ansoliras
Postat av: Storasyster

Just ja, skulle ju skriva om en liten Märta jag hade hand om. Hon låg på tvären o vattnet gick, så hennes mamma slängde sig på golvet o låg stilla där tills ambulansen kom.. :P Haha..

2009-05-19 @ 22:16:41
URL: http://jojjas.blogg.se/
Postat av: tessan

Erica snurrade en del i magen oxå, hade navelsträngen 2 varv runt halsen och lyckats göra en knut på den oxå =/ Hoppas det ordnar sig. kram

2009-05-20 @ 10:30:46
URL: http://ericasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0