Hela familjen på Ikea

Idag har hela familjen varit på Ikea! Jag tyckte det var jättemtsigt medan Jeppe tyckte det var jättestressigt hehe. Jag är ju mera van att ha alla barnen med mig överallt eftersom jag är med dom hela dagarna. Det gäller att ha ögon i nacken.
Vi handla bara lite småsaker! Brukar ju bli lite av varje när man är där.

Kiara hitta en tröja som hon absolut ville ha. Själv tycker jag inte alls om den, men det är ju inte jag som ska ha den. Den är rosa med en kattunge på och massa glitter :S
Hon har fått en väldigt bestämd åsikt om vad hon ska ha på sig numera. Det jag väljer duger inte alltid. Klänning eller kjol är det som gäller!

I natt kom Kiara in runt 02. Det händer nästan aldrig att hon kommer in till oss på natten. Hon låg och klia och vred och vände på sig. Jag höll nästan på att bryta ihop. Hon lider sådant på nätterna av detta kliande. Jag fick sätta mig och smörja in henne och hon bara låg och njöt av det.
Tack för alla tips jag fått! Tyvärr har vi redan provat alla tips vi fått, men utan förändring.
Jag vet inte om det beror på att hon är torr eller om det är något annat. Det har spridit sig upp på kinden på henne nu och på rumpan har det blivit som små bölder. Vi var i kontakt med sjukvårdsupplysnongen igår och blev inte mycket klokare. Vilken idiot vi fick prata med. Hon trodde att det kanske var någon lapp i tröjan som kunde klia haha.
Dom tyckte iallafall att vi skulle kontakta vårdcentralen på måndag så att dom kan titta på det ifall det skulle vara någon allergi eller så. Jag ska ju till bvc med Olivia på måndag, så då ska jag se om dom kan hjälpa mig vidare.

Imorgon skulle vi egentligen åka och bada med barnen, men vågar inte låta Kiara göra det just nu så vi får hitta på något annat.

Jag ljög i mitt förra inlägg och fick lite skäll här hemma :P
Bianca kan ju visst flera två-ords menigar. Men när hon säger dom låter det ju bara som ett ord så då tänker man ju inte på att det faktiskt är två ord hon satt ihop. Jaja!

Olivia har börjat lite smått med smakportioner, majs, potatis och morot har hon smakat. Hon tycker det är rätt så gott!
Tänk om hon kunde lära sig att dricka ersättning ur flaskan också. Idag köpte vi ännu en ny flaska som vi ska prova och funkar inte den så ger jag upp.
Är ju bjuden på 25-års dets snart och skulle gärna vilja att hon kunde äta ur flaskan då. Annars vet jag inte om jag kan komma iväg. Är ju bara hos grannen så jag kan ju springa över och amma om det behövs, men skulle vara skönt att slippa det och även kunna dricka något gott.
Nu har dom ju tydligen kommit på att man kan dricka och amma samtidigt och att det inte går över i mjölken. Men det skulle aldrig falla mig in att göra det! Amning och alkohol hör helt enkelt inte ihop i mina ögon.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Stackars tjejen.. kan inte va lätt när det kliar så mkt på kroppen!! Hoppas det går över snart!

Det där med att hon har bestämda åsikter om kläder.. känner igen det.. Thez är precis likadan.. det ska bara va kjol & tights eller stryumpbyxor nu.. hon har kört med det ett par veckr nu.. haha dom är roliga dom små liven =)

2009-10-26 @ 14:55:52
URL: http://thezprinsessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0