Hon kliar sönder sig

Oj, vad längesen det var jag uppdatera nu. Lusten och orken har inte funnits!

Vi har äntligen fått ordning på sömnen här hemma. Jag kan numera somna när jag går och lägger mig och Olivia vaknar bara 1-2 gånger per natt. Jätteskönt! 

Den enda som har lite jobbigt att sova nu är Kiara. Hon har fått såna eksem och inget hjälper. Hon kliar sig tills det blöder och vaknar ibland och är ledsen och har svårt att somna om pga kliandet. Måste nog ta och kontakta vårdcentralen eftersom inget hjälper. Varje gång hon duschar eller badar så använder vi massor av olja. När det är som värst smörjer jag med hydrokortison. Sen smörjer jag in henne med fet salva två gånger om dagen. Har provat med alla möjliga sorter nu men INGET hjälper ju. 
Även hårbotten är torr så hon sitter och river sig i skallen och även på rumpan. Folk tror väl hon har både mask och löss hehe, men så är inte fallet.
Någon som har något bra tips?

I fredags var Kiara på sitt första tandläkarbesök. Hon var jätteduktig och lät tanläkaren titta på hennes tänder. Vi fick högsta betyg :P. Jätterena och fina tänder tyckte tandläkaren!
Skönt att höra eftersom jag får lite ångest så fort barnen äter något sött.

Bianca har börjat prata massor och idag kom först tvåords-meningen. Hon var törstig och ville ha vatten och satt i soffan och drack. Då tog hon upp hennes älsklingsnalle Tiger och sa, "Tiger törstig". Sen fick han också smaka vatten :)
Sen har hon utökat sitt ordförråd enormt mycket på bara några veckor! Så kul när det börjar lossna.

Olivia har lärt sig vända från rygg till mage och tvärtom! Snart är hon fem månader och jag fattar inte vart tiden tagit vägen.





Kommentarer
Postat av: Anci

Min dotter blev bättre när vi slutade med oöja....det va den som va boven. Smörjer in henne efteråt ..med nån bra lotion eller salva efter bad o dusch

2009-10-20 @ 19:15:36
Postat av: Helen

har ni provat att använda parfymfria tvätt och sköljmedel, hon kan vara allergisk mot parfym, likaså kan ni prova med ACO barn/hår och hudvårdsserie, helt oparfyrmerade. Tvätta henne en gång med det och sen låt bli att smörja henne och låt henne vila från att bada ett par dar och se om det blir nån skillnad. hoppas det löser sig, inget kul när de kliar sänder sig. så söta tjejerna är!kram

2009-10-22 @ 20:42:31
Postat av: Elin

Tänkte precis som Helen att hon kan vara allergisk mot något i tvättmedlet. Annars hade jag ingen egen bra ide :S Hoppas att det löser sig iallafall.

2009-10-23 @ 13:12:52
Postat av: Sandra

Min stora tjej hade utslag och kliade sig massor. Vi skulle först smörja med olja, vänta, sedan smörja med kortison minns ej namnet, vänta och sedan smörja in med mjukgörande - mini derm. Det funkade faktiskt på henne. Hoppas det ger med sig snart...jobbigt att det kliar hela tiden!

2009-10-25 @ 08:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0