Inre kaos

Jag tror jag lider av extrem sömnbrist och har hamnat i en ond cirkel. Jag tar mig inte ur den!
Igår sov jag 3 timmar på hela natten. Först tar det mig ca 2 timmar att somna. Sen hinner jag sova 1 timme innan Olivia vaknar. I natt var hon dessutom täppt i näsan så hon och jag fick sitta uppe ett par timmar. Sen är det inte mycket kvar av natten.
Resultatet blir att jag är aptrött på dagen. Oftast är jag så trött att jag somnar när barnen sover middag och det är ju ett stort misstag eftersom jag då inte kan somna på kvällen.
Sover jag inte på dagen har jag aldrig en chans att ta  igen det jag missar på natten. I så fall blir det att jag sover i snitt ca 3-5 timmar på ett dygn och det håller inte i längden.

Här hemma är det inte barnen som har sömnproblem som det brukar vara i barnfamiljer. Utan det är jag som är det stora problemet!
Kommer snart gå in i väggen!

Har iallafall haft en trevlig kväll tillsmammans med Annika. Vi har som vanligt varit ute på långpromenad i mörkret. Det var kallt idag!


Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas du kan sova bättre snart!! Det behöver vi mammor :-)

2009-10-06 @ 07:01:37
URL: http://lindasunesson.blogg.se/
Postat av: mammamia

Sätt er ner, du och Jeppe, och diskutera igenom vad exakt ni kan göra åt problemmet. Du får kanske inte vara så bestämd om det här med helamning utan göra det möjligt för andra att gå in och hjälpa till. Går du "i väggen", som jag gjorde när jag var ensam med er fyra och Linnea var nyfödd, blir det betydligt jobbigare än "bara" (ursäkta uttrycket) lida av sömnbrist.

2009-10-06 @ 09:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0