Öppna förskolan

Varje måndag och torsdag försöker vi komma iväg till öpnna förskolan. Men nu har jag börjat lessna på detta ställe. Vissa mammor tror det är fritt fram att kommentera och lägga sig i hur andra sköter sina barn. Blir spyfärdig!

Att Biancas inskolning inte fungera tror jag varenda jävel vet om där. Mammor sitter och diskuterar fram olika lösningar med varandra. Inte med mig då alltså! Vad är problemet? Vill någon diskutera något angående mina barn så gör det helst med mig! Varför ens älta i det? Bianca har slutat, dagisplatsen är uppsagd! Jag och Jeppe har inga problem med det så varför har andra det? Vad är det som är så fruktansvärt fel med att hon får vara hemma med mig? Jag tror nog jag klarar av att ta hand om mitt eget barn. Hon kommer nog klara sig bra här i livet iallafall.

Man hör och ser även hur mammor tittar snett på andra mammor och pratar bakom ryggen. Allt ska jämföras! Om någon uppfostrar på ett annat sätt än man själv gör så tittas det och pratats om.
Kan inte alla bara få göra på sitt eget sätt! Skit i vad andra klär sina barn i eller vad dom ger barnet att äta. Spelar det någon roll så länge dom mår bra av att göra så?

Samma mamma har säkert påpekat hur lång Kiara är över 10 gånger. Jag behöver inte höra det fler gånger!
Jag vet att hon är lång, vad ska jag göra åt saken? Förbjuda henne att växa mer. Kiara är en jättesöt och snäll tjej och är jättefin precis så som hon är. Hon börjar dessutom bli så pass gammal att hon börjar förstå! Hon är ju inte direkt något extremfall. 3 år och strax över en meter är inget ovanligt. Spelar det någon roll om man är lång eller kort, tjock eller smal, mycket hår eller lite hår? Alla barn är väl unika och fina på sitt sätt!

En pappa idag tyckte synd om Jeppe som inte har någon son. Det är ju förbannat trist att vi misslyckades så totalt med könfördelningen på våra barn. För en av varje är ju det bästa, det vet ju alla! Jag och Emilia diskutera för ett tag sen om vi eventuellt ska göra ett könsbyte på någon av tjejerna för att bättre passa in. Vem ska jag välja tycker ni?

Ska skriva ett lite gladare inlägg senare.

Puss och kram





Kommentarer
Postat av: Sandra

Så jävla bra skrivet!! Vad det gäller Bianca så har ni ingen press att skola in henne pga av att du är hemma med Olivia. Skillnad hade ju varit om du var tvungen att börja jobba...då hade det kanske varit press på att skola in henne. Tycker det är bara skönt för barnen att kunna vara hemma lite längre. Men ibland har man ju inget val tyvärr utan måste skola in barn som är 1 år. Danijela började ju dagis när hon var 2 år och 2 månader. Hon är precis som alla andra ungar som började ett år tidigare. Vilka jävla nötter det finns till folk som snackar på det där viset! kram på dig!!!

2009-10-01 @ 14:25:47
URL: http://milda81.blogg.se/
Postat av: Helen

Det är en av anledningarna varför jag inte går till öf. Plus att jag är trött på att älta barn hela tiden, vi då, livet, våra intressen? Jag bryr mej inte hur ofta ngns unge bajsar eller har i storlek i kläderna. Jag vet inte hur lång ellinor är å skiter i att mäta henne. Är också trött på att höra att allas barn är längre än henne, so what, hon är frisk å det är allt som räknas. Sträck på dej, du har världens finaste familj å ni är skitbra föräldrar!

2009-10-01 @ 15:19:22
Postat av: thess

Ahh fy tusan..dessa jäkla tjatiga morsor...det är en av anledningen till att vi inte går till ÖF speciellt ofta.

Alla barn är speciella, man älskar sina barn oavsett hur långa, korta, tjocka, smala de är. Man känner sitt barn mer än någon annan.

Just det där att en del tycker att man ska ha ett kön av varje är oxå trist, man ska va glad för att man kan få barn OM jag fick välja skulle jag vilja ha en tjej till Frulla oxå, men det är många som tror att han vill ha en son.



Ni har 3söta tjejer som kommer ha sååå roligt med varann i livet. KRAM

2009-10-01 @ 16:45:34
URL: http://prinsesstess.blogg.se/
Postat av: Emilia

Till och med jag, som inte ens har barn, är sjukt trött på dessa tävlande mammor. Visst, man diskuterar andra mammor precis som andra vanliga människor, alla har ju åsikter. Men att tävla och jämföra är ju enbart sjukt, det ger ju barnen helt fel start och hur mycket kommer de inte själva jämföra sig med andra när de blir större?

Precis som du säger, Kiara är stor nog att förstå sånt nu och ta åt sig och bara för att en glappkäftad människa påpekar att hon är lång gång på gång kan det ju göra Kiara osäker, barn tar nog åt sig mer än man tror.

Nej, dina tjejer är helt perfekta och fick jag välja hur min familj ska se ut i framtiden så vill jag ha den precis som eran, ni är ju helt underbara och gissa varför jag tycker om att vara så mycket hemma hos er.

Kiara, Bianca och Olivia är alla väluppfostrade tjejer som bryr sig om andra och är snälla och gulliga, det är vi många som tycker.

Åååh, nu vill jag att den här dagen går fort så jag får komma hem och mysa med dom, jag saknar dom något galet och en månad är lång tid i från dom när man vanligtvis träffar dom flera gånger i veckan.

Vi ses i helgen!

2009-10-01 @ 19:19:50
URL: http://emiliaq.blogg.se/
Postat av: Tessan

gillar inte heller att gå till öf av den anledningen. Folk verkar inte förstå att barn är olika, att alla växer inte lika fort och utvecklas inte på samma sätt. att en 3-åring är över en meter är väl inget konstigt, erica är oxå över en meter lång =) kraam

2009-10-02 @ 08:42:41
URL: http://ericasmamma.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja usch va mammor kan vara jobbiga när de börjar så där... hehe, ursäkta Emilia, men jag skratta till lite när du skrev att Olivia är väluppfostrad, som bara är 4-5 månader gammal eller nåt ;)

2009-10-02 @ 08:50:01
Postat av: Malin

Hej Lina. Trist att det diskuteras och jämförs så mycket där ni går! Som alla skriver, alla är unika och det är extra fräckt att jämföra barn så att de hör! Vad tänker de på då?! Hoppas att det ger sig eller att ni hittar någon annan förskolan att gå till. Nu har ju inte jag varit på Fenix på länge men den förskolan gillade jag skarpt. Trots att Tilde är annorlunda så slapp jag både tråkiga komentarer och jämförelser. Vad sägs om en promenad nån gång nästa vecka? Måste promenera bort alla kilon nu! Du är stark Lian och din familj är cool! Kramar Malin

2009-10-02 @ 20:37:44
URL: http://chilloutdude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0