Fjärillen

Idag hade jag tjejerna hemma från dagis. Ville passa på att mysa lite med dom eftersom Kiara ska till sin pappa imorgon. Vi gick till öppna förskolan där båda älskar att vara.

När vi kom hem hitta vi en fjäril i fönstret i trappuppgången. Tjejerna satt sig på trappa och titta på den.

-"Mamma, är den snäll?", fråga Kiara
.

- "Ja, den är snäll, svara jag.

"Den är inte farlig Minkan" (hon kallar Bianca det), sa hon lite kaxigt

Helt plötsligt flög den ner till Bianca och hon blev överlycklig och försökte fånga den. Sedan flög den till Kiara.

"Neeej,  mamma jag gillar den inte", sa hon med lite panik i rösten och försökte vifta bort den.

Det hela lät så förbannat roligt och jag asgarvar bara jag tänker på det haha.


Kommentarer
Postat av: Emilia

Fjäril stavas med ett L! =P

2009-09-04 @ 04:35:24
Postat av: mammamia

Hahahaha, den "fega" lilla tuffingen. Men man måste ju hålla skenet uppe som storasyster.

2009-09-04 @ 10:51:22
Postat av: helen

hej gumman! Fick ditt sms,har inga pengar på kortet.

Det är lungt, får ses en annan dag.

Söt kiara är!

Åh vad jag är avundsjuk på din syster resa!!!! Kan inte du å jag åka dit själva nån gång?! Kanske med Emila som guide nu när hon känner sig som hemma där i storstaden!;P

kram

2009-09-04 @ 11:01:28
URL: http://helenanderzon.blogg.se/
Postat av: helen

hihi, kanske lite men samtidigt så blir jag avskräckt av mina kompisar som bara har två barn också. Jag är ju så van med bara ett så det ser självklart jobbigt ut i mina ögon, samtidigt som jag tror att det är jättemysigt också att se hur de har glädje utav varandra. det är väl typ den enda jag kan sakna ibland.



ja dina små sötnosar mår nog allt bra, de är alltid så glada så man kan inte tro nåt annat.=)

kram

2009-09-04 @ 12:45:34
URL: http://helenanderzon.blogg.se/
Postat av: helen

tack! ja hon är nog för snäll tror jag, men så har hon ju inga barn hemma och bara Ellinor att skämma bort. hihi.

Åh ja, det är klart jag vill! då sätter vi på musik och pratar skit under tiden!=D vet du prova i paint, gör prickar och blanda med färger, man kan ju få lite översikt vilka färger som är snygga ihop. eller så kan ma ju hämta färgkartor i en färgbutik och jämföra.

kram

2009-09-06 @ 12:38:16
URL: http://helenanderzon.blogg.se/
Postat av: tessan

du har tur som har en karl som är målare =) fast det är rätt kul att måla och hålla på =)

aha okej ni ska flytta tbx alltså =) kram

2009-09-06 @ 20:38:16
URL: http://ericasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0