Sprängfylld och ångest

Efter lite diskussioner här hemma och velande fram och tillbaka tog jag idag beslutet att sluta amma. Sömnbristen har gjort att kroppen börjar säga ifrån på flera sätt. Det här är jättetungt för mig och jag har så dåligt samvete. Flera nätter i rad har Olivia i stort sett legat hos mig och snuttat hela nätterna. Nu sitter jag här precis sprängfylld. Massor av mjölk har jag och den ska bara försvinna bort nu. Jag har mått såhär dåligt varje gång jag slutat amma. Känns som jag sviker Olivia.
Hur som helst har jag inte ammat sen klockan 7 i morse och hela dagen har funkat jättebra. Olivia har ätit bättre av den vanliga maten eftersom hon inte småsnuttat på mig hela tiden. Vi har även lyckats få i henne välling och hon somna faktiskt med flaskan förut. Det har aldrig hänt förut!

Nu kommer den stora prövningen. Natten! blir Jeppe som åker på att ta henne då. Han har ju inget att erbjuda henne och det vet hon om. Hon lär nog vara upprörd och ledsen. Den som lever får se!

Nu hoppas jag att det här ska gå smidigt och att min mjölk ska sina snabbt för jag har ooont. Hoppas jag slipper mjölkstocknning.


Kommentarer
Postat av: mammamia

Jag håller tummarna för natten.

2010-02-06 @ 09:01:44
Postat av: tessan

Hoppas det går bra och att hon då vänjer sig fort =) kram

2010-02-06 @ 09:12:24
URL: http://ericasmamma.blogg.se/
Postat av: Helen

Pumpa och minska stegvis ner annars kommer du få jätteont i flera dagar. Lycka till. Å du, ha inte dåligt samvete, du är en superkvinna som ammat i nästan nio månader! Om två veckor har hon glömt dina tuttar helt.

2010-02-06 @ 10:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0