Underbara nätter

Olivia var bara ledsen första natten. Resten av alla nätter har hon sovit som en stock. Hon somnar runt 19 på kvällen och vaknar runt 05.30 och vill ha en flaska välling. Efter den somnar hon om och sover någon timme till. Det är helt underbart!!
Igår somna hon på egen hand också. Jeppe la bara in henne, pussa godnatt och gick ut. Hon böka runt en stund i sängen och somna sen gott. Inget gnäll eller gråt.
Lite tråkigt att jag skulle behöva ta bort amningen för att hon ska sova, men det är det värt. Känner mig ju fortfarande egoistisk men Olivia verkar också sova djupare och är inte lika lättstörd längre.
Kiara var exakt likadan. Sluta ju amma henne i samma ålder av samma anledning och helt plötsligt sov hon också hela nätter. Bianca är den enda av barnen som har tagit flaska med ersättning vid sidan av amningen och då uppstod aldrig dom här problemen. Däremot ville hon äta på natten tills hon var en bit över året.

Har nu på morgon försökt att klippa min långhåriga Bianca. Tanken var från början att spara ut hennes lugg och hår, men eftersom hon vägrar både spänne och tofs så hänger allt i ögonen på henne och det ser inte roligt ut. Nu ser det ut som att hon ändå får förbli långhårig. Hon skrek som om jag höll på att mörda henne med saxen när jag närma mig så jag vågar inte klippa. Frisören är väl inte att tänka på med henne eftersom hon är lite avvaktande mot främmande personer. Jag vet att hon skulle bli helt hysterisk och det vill jag inte utsätta henne för. Den som gnäller över hennes långa och styriga hår får väl försöka klippa henne själv.

Jag längtar tills slutet av februari/början av mars. Då landar denna i vårat hem:


Fin va?
Det ska vara en uppdaterad och bättre version av Phil&teds. Det är Britax som har gjort denna genomtänkta vagn. Det spelar ingen roll vilket av barnen som sitter i vilken sittdel. Den övre delen är vändbar vilket jag tycker är det bästa av allt eftersom jag då kan ha Olivia emot mig+ att sitsarna har liggläge. Syskonsitsen ska ha en längre rygg än Phil&teds. Den har ännu inte kommit ut i butik, men kommer som sagt i slutet av februari/början av mars och vi har bokat en. Ska klämma lite på den då och jag hoppas den är lika bra som den verkar vara. Jeppe känner en kille som jobbar på babyland och han trodde vi skulle bli nöjda med den. Ska bli skönt att sälja av med pansarvagnen.


Kommentarer
Postat av: tessan

Va skönt för er att hon sover bra om nätterna =) kram

2010-02-09 @ 11:18:53
URL: http://ericasmamma.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är lugnt, gissade att det var nåt sånt:) Hoppas att ni blir nöjda med vagnen den här gången! Vi hörs! Kram

2010-02-22 @ 12:51:50
URL: http://chilloutdude.blogg.se/
Postat av: helen

hej! jag har börjat blogga igen. Ester är till salu ifall ni är intresserade. men jag vill gärna ha hunden två veckor först(självisk);P

kram

2010-02-23 @ 12:25:24
URL: http://www.metrobloggen.se/Lovelyhelen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0