Det händer mycket

Blogglusten vill fortfarande inte infinna sig riktigt. Mycket har hänt sen jag blogga sist. Vi har bl.a firat jul.




I väntan på tomten


Som till sist kom


Kiara har lärt sig att läsa sitt namn och satt länge och titta ut vilka julklappar som var till henne





Nyåret firade vi tillsammans med våra grannar Helen, Niklas och Ellinor. Hade en jättetrevlig kväll med spel, god mat och annat som hör till.

Nyårsdagen upptäckte jag Olivias första tand och nummer 2 är på g.
Hon har utvecklats mycket och blivit hela sju månader. Hon sitter numera stadigt och ålar runt i hela lägenheten. Byter jag rum hör man henne komma efter. Vilken dag som helst kryper hon nog. Hon står på alla fyra och gungar men har inte riktigt förstått hur man bär sig åt för att komma framåt.



Om ca 2 veckor fyller mitt älskade mellantroll 2 år. Hon pratar på för fullt nu och det är så kul nu när man börjar förstå henne. Hon säger två-ordsmeningar och ibland även tre-ordsmeningar så nu börjar talet komma igång på riktigt. Hon har äntligen accepterat att byta rum och sova tillsammans med Kiara. Fungerar jättebra, men hon sover fortfarande i sin spjälsäng. Hon älskar sin säng så hon får ha kvar den ett tag till. Tänkte ta bort ena långsidan och sätta dit en stödbräda och se om hon går med på det. Hon har väldigt bestämda åsikter om hur saker och ting ska vara och byter man t.ex lakan i hennes säng blir hon galen haha.

Kiara har kommit in i världens trotsperiod. Jag som trodde vi hade fått känna på trots tidigare. Detta går inte att jämföra med det. Herregud vilket humör en 3-åring kan ha. Som tur är har hon sina bra stunder också och man kan ha så roligt åt henne. Hon säger så roliga saker och man undrar verkligen vad hon får allt ifrån. Ibland är hon så klok min stora tjej. Hon berättar ofta för sina systrar att hon älskar dom och dom senaste dagarna har hon sagt till Olivia att hon är hennes bästa kompis.

Ser fram mot det här året. Ska bli underbart att se mina prinsessor fortsätta utvecklas. Dom är det finaste jag har!

Det bästa av allt är att jag får göra det tillsammans med min underbara Jeppe. Vi har det så bra och är som nykära. Han är mitt allt och jag är så tacksam över att ha honom i mitt liv.


Kommentarer
Postat av: helen

hehe, igår sa Ellinor att Olivia är hennes bästa kompis och att Olivia älskar Ellinor för hon tycker att Ellinor är söt. Hon brukar smaka på mina händer säger hon också! Kiara och vEllinor diskuterar nog om henne när de leker!;P

kram

2010-01-04 @ 09:03:46
URL: http://metrobloggen.se/LovelyHelen
Postat av: mammamia

Vad härligt att du är så lycklig , min dotter! Du har verkligen en toppensambo, hälsa honom det.

2010-01-04 @ 17:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0