Ensamma dagar med kidsen

Den här veckan har varit låååång. Jeppe har jobbat extra på kvällarna så jag och barnen har varit ensamma från 7-19. Trodde först det skulle bli ett helvete med läggning på kvällen och gnälliga eftermiddagar efter dagis och hungriga barn vid matlagning. Men allt har verkligen gått så himla bra och vi har haft det så mysigt, jag och min  fina tjejer. Idag kom han iallafall hem vid 16 :)

Igårkväll när vi skulle lägga oss höll vi på att bli tokiga. Klockan var väl runt 22 och utanför röjde dom snö. Det lät ungefär som att traktorn var inne i sovrummet och skrapa. Barnen vakna ju naturligtvis av det. Jättebra att dom röjer bort all snö, men INTE så sent.
Hehe jag som gått och svurit och svettats till dagis med våran vagn hela veckan över att dom inte plogat bort snön. Det är skapligt tungt att köra en syskonvagn som väger runt 15 kg kanske och sen en ståbräda på den. Barnen tillsammans väger ju nästan 40 kg. Så ca 55 kg i snö har jag släpat på. I stort sett alla jag mött har gett mig en medlidande blick och frågat och det är tungt och jag har lyckats frusta fram ett litet ja. En snäll farbror hjälpte mig loss när jag kört fast i en backe.


Kommentarer
Postat av: tessan

ja gick den backen vid ert dagis förra veckan med vagnen och det var sjukt jobbigt med bara en unge i ;p kan tänka mej då hur det är för dej. Ha en trevlig helg. kram

2010-01-22 @ 17:20:01
URL: http://ericasmamma.blogg.se/
Postat av: helen

den plogen hörde inte vi. Ellinor sov som en stock och vi satt framför teven. ses sen. kvart i ett kommer tessan å erica hit, vi plingar på hos er. kram

2010-01-23 @ 09:41:20
Postat av: Bello

Dom har varit väldigt dåliga på att röja snö nu tycker jag dom gör det väldigt sent!

Fick världens tuppjuck här om veckan när jag skulle ner till centrumet. Man satte ju sig fast med vagnen precis utanför porten! :P



Får hoppas att dom bättrar sig det är ju inte sådär jättelätt att dra vagnarna när all snö sätter sig fast i hjulen!

2010-01-24 @ 11:38:26
URL: http://beelloss.blogg.se/
Postat av: thess

Hej Lina Tack snälla själva för att ni ville komma, jätte roligt verkligen. Barnen verkade ha det kul tillsammans, vore skoj att träffas igen någon dag.



Roligt att du tycker det va fint hos oss =) det är min stora hobby så det blir MKT plock här hemma & speciellt nu när man går hemma.



KRAM Thess

2010-01-26 @ 13:30:16
URL: http://prinsesstess.blogg.se/
Postat av: thess

Joo precis, det är lite synd att det ska förstöra..men bortsett från kök, dörrar mm så tycker jag att ni har det väldigt fint hemma, såg en del bilder du hade lagt ut för ett tag sen.

Fördelen med att o i Bostadsrätt/hus att man kan göra vad man vill, men det kostar ju därefter.



Åå vad roligt, vi kan ju se någon dag nästa vecka...skulle vilja gå till ÖF, är det öppet på Måndag?? kanske skulle kunna gå dit hela gänget =) kramis

2010-01-27 @ 10:06:49
URL: http://prinsesstess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0