Jag bestämmer själv när jag vill sluta amma

Är lite ledsen och irriterad. Finns någon eller några som har påpekat att det nog är dags att sluta amma Olivia för att hon börjar bli för stor. Jag tycker inte att en bebis på sju, snart åtta månader är för stor för att bli ammad. Jag tänker fortsätta amma henne ett bra tag till. Vi trivs med det!

Idag plocka vi bort ena långsidan på Biancas spjälsäng. Hon tog sig naturligtvis friheten att kliva ur sängen några gånger för att gå bort till storasyster och diskutera lite i mörkret. Fick säga åt henne några gånger och till sist låg hon kvar i sin säng. Smög då och då in och kolla vad hon gjorde och där satt hon glatt i sin säng i mörkret och vinka glatt. Gullunge! Till sist somna hon gott utan protester. Vi kör så här ett tag nu och varefter ska vi försöka byta ut spälsängen till en större säng. Är lite stolt över henne :)

På förmiddagen var jag iväg med Olivia för att få den andra vaccinationssprutan. Gick jättebra! Nu på kvällen har hon fått röda utslag runt munnen och jag oroar mig för att det ska vara någon reaktion på sprutan.
Idag har hon kommit på en ny sak. Hon klättrar upp på undre delen av vårat vardagsrumsbord och ligger där under och spanar. Tyvärr kan hon ju inte ta sig ner utan att krascha. Hon är så rolig nu när hon förflyttar sig runt i hela lägenheten.

Den 19 januari ska vi till bvc. Ska bli spännade att se hur stor hon är. Vi har inte varit där sen hon var 6 månader. Hon är ju storleken mindre än sina systrar och växer inte alls i samma snabba tempo.
Bianca ska också följa med och väga och mäta sig. Dom ska även kolla upp hennes fontanell som fortfarande inte har slutit sig helt. Vanligtvis gör den det när dom är runt 1 1/2 år och hon blir ju 2 år om en vecka. Nojjar mig lite över det.

Nu är det hög tid att gå och lägga sig. Hoppas Olivia sover lika bra som hon gjort dom två senaste nätterna.

God natt

Kommentarer
Postat av: helen

Åh, jag hoppas inte jag har sagt något som stört. Jag menar ju bara att om du inte orkar nattamma så behöver man inte det efter sex månader. jag tycker du är helgrym, själv var jag ett levande vrak när jag nattammade mellan sex och åtta månader! Men du ser inte ett dugg trött eller sliten ut! tummen upp

kram

2010-01-08 @ 04:37:40
URL: http://www.metrobloggen.se/LovelyHelen
Postat av: Elin

Ja, man ska få göra vad man själv vill och som man trivs med! Folk ska alltid ha åsikter om allt, tyvärr! Vad duktiga dina tjejer är. Jag hoppas att det går bra på BVC också och att det inte är något problem med Biancas fontanell. Kramar från mig :)

2010-01-08 @ 09:00:17
URL: http://www.elinsfunderingar.blogspot.com
Postat av: Tessan

va bra att det med sängen fungerar för bianca, jag har lite funderingar på att köpa en juniorsäng till Loke snart, men tvivlar lite samtidigt, då det är sås midigt med spjälsäng, då vet man att han är där ;p han klättrar ju inte ur den, än! så svårt det där.Erica fick sin säng redan när hon va 15mån, för dte var smidigast för henne. kram

2010-01-08 @ 09:38:36
URL: http://ericasmamma.blogg.se/
Postat av: mammamia

Haha..... jo, de där två syrrorna har nog kul ihop.

2010-01-08 @ 09:47:25
Postat av: thess

Man ska göra precis som man vill!! Att amma ett barn som är 8mån är ju ingenting, folk ska ha bekymmer om allt tråkigt nog...så kör på du =D

Jag ammade Joline tills hon var 9 månader, skulle mer än gärna ha ammat henne längre om det inte vore för att hon bet mig så hårt att det blödde. Douglas ska jag amma så länge som möjligt...är ju så mysigt att se dom små liven ligga i famnen & bara mysa.



På Jolines 2,5 års kontroll på BVC hade hennes fontanell heller inte växt ihop, den var ungefär så stor som en lillfinger topp kvar. Men nu vid 3års ålder är den helt sluten =)



>>KRAM>>



2010-01-08 @ 13:38:18
URL: http://prinsesstess.blogg.se/
Postat av: thess

Det är nog ingen fara ska du se, men såklart man blir lite nervig när det gäller ens barn.

ÅÅ tack =) jaa det går ju alldeles för fort, gäller att njuta av varenda ögonblick.

STOR kram.

2010-01-08 @ 19:04:19
URL: http://prinsesstess.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad trist att folk ska hålla på...man ammar sina barn så länge man vill, jag ammade mina 10 ½ och 9 ½ månad, och tredje barnen ska jag med amma länge om det bara går.

Kul att det gick bra med sängen för Bianca! Kram

2010-01-09 @ 13:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0