Mössjakt

Hela vintern har jag försökt få ta i den perfekta mössan åt Kiara, men inte lyckats hitta någon. Vet inte om hon har konstig form på huvudet eller något för antingen åker dom ner över ögonen eller så åker dom upp och då värmer det ju inte så mycket. På Bianca sitter dom perfekt.

Eftersom det är dagisdags för henne imorgon igen och det är så kallt ute fick jag ge mig ut idag för att fortsätta hitta en ny och bättre mössa. Efter att ha provat varenda mössa jag hitta på henne fick det till slut bli en röd everest mössa för halva priset. Kosta bara 49 kr, men den sitter väl inte sådär jättebra den heller. Bäst hittills iallafall. Matchar hennes röda Didrikson overall. Hon fick även ett par matchande varma vantar av samma märke och ett fleeceställ som hon kan ha under overallen. Eftersom hon bara vill ha tights eller strumpbyxor går det åt när temperaturen kryper neråt.
Så nu ska hon nog stå sig ute på dagis i denna kyla.
Vet ni vad det bästa av allt är? Det var hennes far som fick betala hela kalaset mohaha.

Här hemma är det Kiaras ytterkläder som kostar mest. Småsystrarna får ärva av henne. Då känns det mer okej att köpa dyrare saker av kvalité eftersom det kommer till användning under flera år. Fast dyrast är ju inte alltid bäst!

På tal om mössor så äger just nu Olivia den sötaste mössan. Denna fick hon utav min syster Johanna igår.






Kvällen blir lugn här hemma. Kiara är hos Pontus så det är bara småskitarna hemma. Att bara ha två barn hemma är rena semestern. Så fort dom är tre blir allt sju gånger jobbigare. Det där många säger om att trean bara hänger med stämmer inte alls enligt mig.

Kommentarer
Postat av: Helen

Ellinor hade en exakt likadan mössa bortsett från den röda rosetten när hon var bebis!<3

2010-01-11 @ 08:54:55
URL: http://www.metrobloggen.se/LovelyHelen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0