Nu går det riktigt fort

Olivias utveckling går i rasande tempo. För bara några dagar sen började hon så smått att resa sig upp på knäna mot saker. Idag skrämde hon halvt ihjäl mig när jag kom in i vardagsrummet. Där stod hon glatt upp på benen och höll sig i soffan. Detta har upprepats ett antal gånger under kvällen och tyvärr ramlar hon och slår sig eftersom hon inte fattar hur hon ska göra för att sätta sig. Jag vill ju absolut inte att hon ska slå sig, men samtidigt vill jag ju inte hindra henne heller. Det får nog bli en sån där ful hjälm på henne också precis som syrrorna har haft.

I förmiddags när Jeppe skulle iväg och jobba så stod han och tog på sig ytterkläder. Bianca sprang fram och fråga," Va du jöjja, va du gå". Hon uttala det så fint och fråga gång på gång. Jag och Jeppe bara stirra på varandra. När lärde sig ungen prata på det sättet? Oftast pratar hon ju bara "grekiska". Imorgon fyller hon hela 2 år.

Vad Kiara har för sig vet jag inte riktigt eftersom hon inte är hemma.

På eftermiddagen idag gick jag, Bianca och Olivia ner på stan tillsammans med Fanny och hennes barn. Det var trevligt att ses!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja visst är det så! Folk har åsikter om allt och inget. Men man får försöka att inte bry sig och göra det som känns rätt. Jag tycker att ni gjorde helt rätt när ni valde att ta hem Bianca och jag känner att vi gjorde helt rätt som lät Tilde börja/gå kvar. Och angående att du ammar så tycker jag att du gör helt rätt! Det är ju bra för barn att ammas så vad är problemet!? Och vem påverkas av att du ammar förutom du själv, Olivia och kanske Jeppe. Skit i vad folk säger och amma så länge du vill! Kul att Bianca blivit så duktig på att prata! Tilde hänger i hon också. Inte så långa meningar men det kommer många nya ord nu:) Hojta till om du vill ses nån dag! Kram

2010-01-12 @ 22:29:08
URL: http://chilloutdude.blogg.se/
Postat av: Helen

Gratta busBianca på stora dagen från oss!kram/Helen

2010-01-13 @ 09:17:49
URL: http://www.metrobloggen.se/LovelyHelen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0