Vilken värdelös dag det har varit

Usch, usch usch, idag har jag lidit att pms. Har varit sur och deppig hela dagen. Detta är ganska nytt för mig då jag aldrig märkte av något sånt innan jag fick barn. Mitt hemska humör går ju tyvärr ut över hela familjem, men jag försöker att bita ihop och vara tålmodig med barnen iallafall. Stackars Jeppe får gilla läget och hålla sig undan :P

Inte för jag tror att någon har något vidare intresse av detta (jag har inte själv det när det gäller andras barn), men Olivia bara fortsätter att göra nya saker. Jag som mamma blir ju såklart väldans imponerad av min lilla älskling. Idag reste hon sig mot bordet och tog några vingliga steg i sidled, fäste blicken på soffan, släppte med ena handen, tog tag i soffan och vände sig sedan mot den. Åhhhh, hon är så duktig! Jag trodde hon skulle ta god tid på sig när det gäller utvecklingen. Hon var ju ostadig väldigt länge och kunde inte hålla upp huvudet i magläge när dom enligt bvc "ska " kunna det. För en månad sen kunde hon knappt sitta själv och så nu helt plötsligt ska hon knalla runt längs med möblerna. Kryper gör hon ju inte än, men ålar i full fart. Min lilla,lilla flicka som knappt ser över bordskanten på vardagsrumsbordet börjag bli så stor nu, hela 8 månader blir hon på fredag.

Vi har stött på lite oväntade problem här hemma. För mig är det ett STORT problem. Vi upptäckte igår att Kiara måste ha vuxit hur mycket som helst för hon får knappt plats i sin bilstol längre. Benen är helt böjda och hon har i stort sett knäna under hakan. Det kommer nog gå ett litet tag till, men hur gör man sen då? Hon klagar iallafall inte på det så än så länge lider hon inte av det. Jag vill inte vända henne förrän hon fyllt fyra. Det är lite mer än ett halvår kvar. Bara för att få lite mer ångest över detta så läste jag idag att bakåtvända barn har 90-95% chans att överleva en svår bilolycka medans ett framåtvänt barn bara har 50-60% chans att överleva. Tyck gärna att jag är löjlig! Men det är mitt älskade barns säkerhet det handlar om. Hoppas hon växer sakta nu så att hon kan sitta kvar fram tills i sommar iallafall.

Kommentarer
Postat av: Thess

Hej Lina Vi ska fira Joline på Lördag kl 13-16 om du vill får du gärna ta med dig tjejerna & komma hit, skulle vara jätte kul om ni ville komma:) kram Thess.

2010-01-18 @ 19:23:11
URL: http://prinsesstess.blogg.se/
Postat av: Anonym

lina..det är ALDRIG löjligt att sätta sitt barns säkerhet främst!!! du är överlag en jättebra mamma..jag fattar inte att du orkar,du är helt klart beundransvärd!

kram faster sandra

2010-01-22 @ 10:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0