Återträff

Igår var det klassåterträff på palace. 10 år sedan man sluta högstadiet. Jag valde att inte gå på själva middagen utan ramla in en stund senare efter att i lugn och ro ha förfestat här hemma med älsklingen. Kändes ju lite konstigt att ensam sätta sig i en taxi och åka till palace haha, men alla var ju redan där när jag kom. Det var trevligt att träffa alla igen. En har blivit miljonär! Vi gick i samma klass från lågstadiet till högstadiet. Eftersom han är så rik så bjöd han mig på all dricka :P.
Tyvärr tror jag att hag börjar bli för gammal för sånt här typ av festande eller så är jag bara ovan. Men hela kvällen gick iallafall bra och idag har jag mått skit!
Tur att världens sötaste sambo ställer upp på mig till 100 % även fast jag är bakfull och får skylla mig själv. Han har låtit mig ligga hela dagen och serverat mig mat och köpt skvallertidningar. Det ni! Fast framåt eftermiddagen började jag inse att hemmet inte städar sig själv. Varje söndag kör vi en ordentlig veckostädning då vi dammsuger, dammar, torkar golv, putsar speglar och kladdiga fönster, byter lakan i alla sängar, städar badrum och toalett, byter alla handdukar i badrummet, tvättar badrumsmattorna, torkar av alla skåp i köket, torkar ur micron, rensar och handlar hem mat till kommande vecka. Detta var inte kul att göra bakis men blir det inte gjort så blir det mer att göra i veckan och då har jag ingen ork efter en dag med barnen. Tyvärr räcker det ju inte med att städa på enbart söndagen, men det blir iallafall inte lika mycket att göra under veckan.

Nu ska vi sätta på en film.

Ps. Vet ni vad det bästa är med att gå ut på krogen? Jo, att veta att man har världens finaste familj som väntar på en där hemma och att sen få somna i min underbara älsklings armar. Älskar er så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0