Bianca börjar bli rumsren

Bianca har äntligen börjat fatta det här med pottan. Hon har inte visat något intresse innan men nu börjar det släppa. På tiden tycker jag :) Kiara sluta ju med blöjan när hon fyllde två så jag tycker Bianca börjar kännas stor att byta på nu. Häromdagen kom hon med pottan och sa att hon behövde bajsa och det gjorde hon också :)
Nu innan hon gick och la sig ville hon även kissa där och lyckades igen. Min duktiga unge!

Kiara har börjat intressera sig för bokstäver och känner igen många. Hon har ett data spel där hon får lösa små korsord med lättare ord och det fixar hon också med lite hjälp. Måste bara säga att jag inte på något sätt tränar henne utan det sker helt på hennes villkor. Men så länge hon är intresserad och tycker det är kul finns det ingen anledning att bromsa henne. Mycket har hon lärt sig på dagis där dom på ett lekfullt sätt lägger in siffror och bokstäver i sånger med hjälp av bilder och sånt. Varannan 5-åring på hennes förskola kan läsa så det gör nog nytta.

Hehe nu ska jag inte skryta mer över mina goa barn :P

Igår var vi på bvc med Olivia. Hon blev 10 månader igår och väger 9035g och är 73 cm lång. Alldeles medelstor på både längd och vikt men för mig som haft "stora" barn innan så är hon liiiten. Jag har helt glömt hur det är att ha barn i hennes ålder. Hon är överallt, hon bits, hon nyps, hon rivs och hon låter HÖGT! Det blir många ajaj för hennes del. Hon blir stadigare och stadigare och jag tror inte hon är långt borta från sina första steg. Verkligen en rolig och spännande ålder nu.

Kommentarer
Postat av: Helen

men så är det ju på alla dagis. att de lägger in bokstäver och siffror i sånger och ramsor.

2010-03-23 @ 20:04:15
Postat av: Lina

Helen: Så är det säkert och var har jag påstått något annat?

2010-03-23 @ 20:10:41
URL: http://linapralina.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad duktig Bianca är!! Tilde är inte speciellt intresserad men idag gick hon faktiskt upp ur badet bara för att kissa på pottan. Då blir man lite glad:) Här hemma är det Tilde som är nyfiken på siffror o bokstäver. Hon kan räkna till 12 och namnge 1-9 sen kan hon sina egna bokstäver.. Gör det såklart också helt på hennes villkor men som du säger, varför hindra dom när de har en upptäckarlust! Barn är underbara! Och vilket bra dagis vi har sen, det är ju där Tilde lär sig allt. Är så glad över att hon går där:) Vi måste ses nån dag! Kram

2010-03-23 @ 21:05:38
URL: http://chilloutdude.blogg.se/
Postat av: Helen

jag upplevere bara att du försöker hänvisa att er förskola är bättre än andras.

2010-03-24 @ 09:17:41
Postat av: Lina

Helen: Du tar det av någon anledning på det sättet. Är du inte nöjd med eran? Är det viktigt för dig att den är bättre?

Ja, jag tycker bäst om våran förskola. Annars hade jag inte valt den. Det är en bra förskola och det finns en anledning till att den är väldigt populär och har långa köer. Men för den delen tror jag inte att någon annan skulle vara sämre. Men JAG tycker såhär och jag önskar jag kunde få ha mina åsikter ifred utan att du alltid ska ifrågasätta.

2010-03-24 @ 10:05:06
Postat av: helen

jag är jättenöjd med våran. och jag känner inget behov i att den ska vara bättre, som du märker så tar inte jag upp ämnen och jämför när du berättar. du får jättegärna ha dina åsikter, men ibland känns det som om det är en tävling och det känns så löjligt.

2010-03-24 @ 10:14:36
Postat av: Anonym

hahaha..jadu Lina.....jag säger som jag brukar...DET ÄR JU VALFRITT ATT LÄSA DIN BLOGG!!!! kramen faster Sandra

2010-03-24 @ 10:20:23
Postat av: tessan

Loke har oxå börjat inressera sig av pottan, ska försöka få honom blöjfri till sommaren, då han fyller 2, vi får se hur det går, har hört att pojkar kan vara svårare att få blöjfria än flickor.



Kul när de vill lära sig saker =) erica är helt inne på att försöka skriva och räkna, bra att de uppmuntrar sånt på dagis =)



2010-03-24 @ 10:40:54
URL: http://ericasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0