Dags att börja jobba kanske?

Efter att ha gått hemma i snart fyra år börjar jag bli uttråkad. Idag höll jag på att bli tokig!  Det finns inte mycket att hitta på, på dagarna. Tisdagar, onsdagar och torsdagar är värst eftersom dom flesta har sina barn på dagis då. Gå ut och leka fungerar inte just nu eftersom lekplatserna är fulla av snö och Olivia vill inte sitta i vagnen om hon inte sover. Bianca avskyr verkligen snön och det kan jag förstå. Hon tar sig ju inte fram ordentligt och det gör att hon mest blir ledsen och arg. Hoppas den smälter bort snart så att man kan sitta ute i lekparken i vårsolen. Så skönt!
Har funderat ett tag på att börja jobba lite på helgerna. Jag tar ut föräldrapenning för fem dagar i så jag har ju två dagar över att kunna jobba på. Jag är ju med i vikariebanken så idag har jag aktiverat mig där igen och skrivit in några helger framöver. Får väl se om någon ringer. Alltid kul med lite extra pengar :) Egentligen vill jag inte jobba inom vården, men det fukar ju bra som tillfälligt jobb. Dessutom kan det nog vara bra att få in en fot någonstans med tanke på att Bianca och Olivia ska in på dagis i augusti och jag blir då arbetssökande. Innan jag fick Kiara försörjde jag mig ju som timvikarie och det funka ju bra.

Igår hämta jag ut tjejernas skor som jag beställt. Kiara har inte kunnat prova sina än eftersom hon är hos Pontus. Hon kommer imorgon! Bianca beställde jag storlek 24 åt eftersom det var det minsta som fanns men dom är för stora. Skulle nog behövt 22 eller 23. Fast snörar man åt dom ordentligt så sitter dom bra och hon kan röra sig bra i dom. Får lägga i en sula också. Superfin blev hon i dom iallafall!

Har rensat på barnens rum idag. Inte bland leksakerna utan bland all inredning. Kände att det var alldeles för mycket blandat där inne. Tyker det känns så rörigt när man slänger upp för mycket på väggarna och blandar hur som helst. Nu är det lite mer stilrent där inne.

Har precis dammsugit hela lägenheten som jag i stort sett får göra dagligen. Det blir skitigt med tre småbarn och jag fixar inte att få smuts och smulor under fötterna hehe. 
Nu ska jag sätta mig välja ut lite bilder som ska på framkallning. Måste ta tag i fotoväggen som jag ska göra i vardagsrummet. Vi har inga foton uppe alls just nu. Är inte speciellt förtjust i att sätta upp massa foton överallt, men om man samlar alla i likadana ramar och på samma ställe så tycker jag det är fint.  


Två av mina tre söta flickor:


Bianca har verkligen ändrat sig i utseendet. Hon ser inte sådär "bäbis" ut längre.


Firar moster Linnea på hennes 13-årsdag!


Som vanligt är det pappa som varit framme och satt tejp på Olivias näsa.




Olivia tar en ridtur på mormors genomsnälla hund Buster.
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Bianca blir bara sötaere och sötare..! Kan tro att hon blev tuff i sina nya skor, sockertoppen! Kram

2010-03-10 @ 19:20:50
URL: http://chilloutdude.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej! Har skickat ett sms om skaljackan. Kram

2010-03-13 @ 18:38:06
URL: http://chilloudude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0